youmakemesmile skrev 2017-09-05 20:25:53 följande:
Jo, det är ju lätt så. Känns som man saknar någonting.
Man vill verkligen veta, och det är svårt att inte få ett svar. Sambon gav mig ett datum, men jag vet väl egentligen att det kan ändras, men känns ändå skönt att ha något, även om de kanske inte blir så i slutändan ändå.
Jag har också velat ha barn en längre tid, men tror de blev extra tydligt/mycket efter att jag gick igenom en abort för ett par år sedan. Jag var verkligen inte redo då, arbetslös och singel, hade precis gjort slut med mitt ex och flyttat hem till mina föräldrar. Ångrar inte beslutet jag tog då, men samtidigt känns det ibland som om det var min "ända chans" just för att sambon har varit så osäker.
Håller helt med dig där ;) verkar också som att killarna tror de ska lyckas direkt, medan vi tjejer snarare räknar med att det ska ta ett år, så varför inte börja i tid liksom? ;)
Jag förstår precis, man behöver en ledstjärna. För min del lever hoppet fortfarande om att vi kan börja reda vid jul, efter en samtal för längesen, men innerst inne vet jag att det som tidigast säkert blir i mars.
Det måste ha varit känslofyllt för dig, förstår att det gör sig påmint i den situationen du är idag. Men såklart var inte det din enda chans, och när du väl har ditt barn så kommer det säkert blekna. Och då minns du säkert inte heller hur tufft det var att behöva vänta :)
Ja eller hur! Vi fattar ju att det kan ta ett tag, och tar det sig redan på första försöket så får man ju bara se till att det är som tidigast med vad man klarar av. Tex, om barnet skulle komma i augusti/september så tycker jag att det är fullt rimligt att tro att min sambo har ett jobb då eftersom att han är klar med plugget i början på juni!
Men han ser det inte riktigt så... han känner väl att det skulle vara en enorm press på honom att hitta ett fast jobb under tiden jag är gravid. Men den pressen finns ju oavsett, jobb behöver man ju ändå... barn eller inte.
Men ämnet har blivit så infekterat att jag inte vill ta upp det på allvar mer. Visst hintar jag lite ibland för att ta tempen men märker att responsen är sval. Att han vill ha barn är det ingen tvekan om, men kanske inte när jag vill.
Hur skyddar ni er nu? När ska du sluta med preventivmedel?
Jag har kopparspiral, har alltså inga hormoner som kan göra att en graviditet dröjer av den anledningen. Problemet är att jag redan haft den ett år för länge, i samråd med barnmorska, så jag vill verkligen ta ut den nu men kan inte tänka mig att sätta in en ny i dagsläget :/