• Anonym (Ledsnakillen)

Otrogen eller inte?

Hallå där!

Vi är 2 killar som träffades för snart 6 år sen och är sambos typ lika länge.

Jag är 25 han är 50. Inga problem för mig.

Några år innan vi träffades hade han en kille som han var väldigt kär i och åkte ner till annat land för att berätta det men fick typ ett nej. Då åkte han hem och la ner hela projektet men ändå hade en vänskaplig kontakt på FB som jag visste om.

Det som hände i veckan var att jag öppnade vår gemensamma iPad och hamnar på min sambos sida och bestämmer snabbt att jag vill se vem han chattar med.

Så är det den killen högst upp i kompensationsflöde och jag börjar läsa.

Mycket god morgon och god natt, sleep sweet.

Sen var killen här under Pride och ville träffa min sambo men han sa typ nej på ett fint sätt.

Då frågade killen,- "varför har du en pojkvän?"

Som min sambo argumenterar att han menade därför istället för varför.

Sen stod det typ sex, typ kl.18

Sex?

Enligt mig så är det typ nånslags flört.

Det som stör mig mest är att tiden de brukar chatta på är typ sent på kvällen och på morgonen. Tiden när vi båda sitter i soffan och egentligen ska vara nära varandra.

Det som min sambo säger är att han skulle aldrig riskera att förlora mig för en flört.

Att han älskar mig och förstår att jag blir ledsen.

Vad tycker ni?

Hjälp snälla! Vet inte vad jag ska göra! Känner att vi måste skiljas och tror knappt på att detta är vänskaplig chat.

• Svar på tråden Otrogen eller inte?
  • Meriall

Jag tycker inte det låter konstigt. Eller menar du att de har någon form av hemligt kodspråk?

• Anonym (Ledsnakillen)

Nej, det tror jag inte.

Men det känns väldigt flörtigt och absolut inte vänskapligt!

Men vill ändå höra vad andra människor tycker i det här situationen.

• Anonym (El)

Låter ju antingen som att han respekterar vad du tycker eller är jättebra på att få det att låta så. Skulle inte tycka att det var okej om min sambo satt och chattade med nån annan varje kväll, särskilt inte nån han har en sån historia med. Låter ju som att han liksom har svårt att släppa det (av något skäl, behöver ju inte alls vara romantiska känslor eg, utan t ex att han fick nobben helg enkelt), även on han inte gått över nån gräns helt.

Kan du inte säga att du vill att ni ska prata med varann istället om kvällarna och att du mår dåligt av den kontakt de har oavsett vad som är syftet? Liksom att det helt enkelt är mer än vad du är okej med - om det är det?

• Anonym (El)

Och ja min tolkning är att han menade att han har en pojkvän pga sex ifall de pratade på svenska (på engelska blir det ju six?). Låter möjligen som ett olämpligt skämt bara? Fast hans kompis borde ju inte fråga varför han har en pojkvän.

Kan tycka att ingen kontakt eller så träffas ni allihopa ifall det nu är en kontakt som bara är vänskaplig. :) Liksom, "hemliga kompisar" låter ju inte som just kompisar..!

• Anonym (Ledsnakillen)
    Anonym (El) skrev 2017-09-03 10:18:11 följande:

Låter ju antingen som att han respekterar vad du tycker eller är jättebra på att få det att låta så. Skulle inte tycka att det var okej om min sambo satt och chattade med nån annan varje kväll, särskilt inte nån han har en sån historia med. Låter ju som att han liksom har svårt att släppa det (av något skäl, behöver ju inte alls vara romantiska känslor eg, utan t ex att han fick nobben helg enkelt), även on han inte gått över nån gräns helt.

Kan du inte säga att du vill att ni ska prata med varann istället om kvällarna och att du mår dåligt av den kontakt de har oavsett vad som är syftet? Liksom att det helt enkelt är mer än vad du är okej med - om det är det?

Nu har vi mobilförbud på kvällarna men det känns väldigt svårt att släppa tanken att han kanske skulle vilja ha honom.

Min sambo tycker att jag är otroligt svartsjuk, vilket jag är.

Tycker inte att detta var vänskapligt!
  • Anonym (Ledsnakillen)
    Anonym (Ledsnakillen) skrev 2017-09-03 10:25:29 följande:

Nu har vi mobilförbud på kvällarna men det känns väldigt svårt att släppa tanken att han kanske skulle vilja ha honom.

Han kan lite svenska.

Killen skrev att han är i Stockholm och vill ses!

Min sambo svara, jag kan tyvärr inte pga. mycket jobb

Då svarar killen,- varför har du pojkvän?
  • Anonym (El)
    Anonym (Ledsnakillen) skrev 2017-09-03 10:25:29 följande:

Fast han valde ju dig när han sa nej till träff o ja till telefonförbud!

Nä håller med om att det är konstigt, som sagt om det var vänskapligt hade ni väl kunnat träffas allihopa? Åtminstone ville nog den andra snubben locka till nåt annat. Men din sambo sa ju iaf nej till det.
  • Anonym (:)

Jag personligen tycker inte de är okey! Personer man har varit ihop med, kär i lr bara en flört, ska man inte hålla kontakt med speciellt när man har ett förhållande! Tycker att du ska tala om de för din kille! Jag hade blivit skit sur, slängt ut han o förmodligen lämnat han..men de är jag de

Svar på tråden Otrogen eller inte?