Anonym (fåfängans lag) skrev 2017-09-02 12:38:15 följande:
Har förstått att skillnaden på hur mycket tid som läggs på utseende mellan män och kvinnor är omfattande. Detta kan ju även skilja sig kvinnor emellan, och därav också individuella önskemål om detta. Men vilka groomingvanor bör en man ha med i sin vardag för räknas som hygienisk och attraktiv?
Ex på sånt som gemene kvinna ägnar sig åt är; smink, rengöring, torrborstning, hårborttagning, tandtråd, ansiktsmasker, träning, tanning av hud, cellulitbekämpning, nagelvård, mode, frisyrvård, inpackningar, hudvård etc...
Ursäkta men jag skrattade lite när jag läste din uppräkning här (är kvinna) - vad fan är torrborstning?
Jag gör inte allt det där i alla fall. Duschar varje dag, fixar håret, sminkar mig. Kör en hårtoning några ggr per år. Klipper håret gör jag själv hemma då jag har långt rakt hår, inget jag går till frisör för. Inpackningar gör jag inte varje år då mitt hår är av bra sort, behövs inte. Nagelvård för mig är att klippa dem ibland (har ganska långa naglar), jag använder inte nagellack och jag går inte till någon nagelfixare. Tar bort hår på benen och under armarna gör jag. Tandtråd ja och hudvård i form av fuktkräm, ja.
Ansiktmask? Aldrig gjort i hela mitt liv (är medelålders).
Cellulitbekämpning? skrattar lite igen :), de få jag har bryr jag mig inte om då inget preparat egentligen hjälper mot dem, de stör mig inte.
En man ska givetvis duscha han också, inte lukta svett. Använda deo. Raka sig, tvätta håret, sånt som alla gör. Klippa sig emellanåt om man vill ha en viss frisyr. Klippa naglar och smörja in sig om han har torr hy.