• Anonym (fåfängans lag)

Hur mycket grooming bör en man ägna sig åt för att vara attaktiv hos er kvinnor?

Har förstått att skillnaden på hur mycket tid som läggs på utseende mellan män och kvinnor är omfattande. Detta kan ju även skilja sig kvinnor emellan, och därav också individuella önskemål om detta. Men vilka groomingvanor bör en man ha med i sin vardag för räknas som hygienisk och attraktiv?

Ex på sånt som gemene kvinna ägnar sig åt är; smink, rengöring, torrborstning, hårborttagning, tandtråd, ansiktsmasker, träning, tanning av hud, cellulitbekämpning, nagelvård, mode, frisyrvård, inpackningar, hudvård etc...

• Svar på tråden Hur mycket grooming bör en man ägna sig åt för att vara attaktiv hos er kvinnor?
  • Anonym (brud35)

Daglig dusch och tandborstning två gånger dagligen. Klippa naglarna så det inte samlas smuts under (blä!). Frisyrvård, hur ofta och hur mycket beror på frisyren. Rakat kräver ju exempelvis bara att man kör maskin då och då. Hälsosam kost veckans flesta dagar och regelbunden motion. Anda könshåret en smula. Tycker jag är minimum.

• Anonym (G)
    Anonym (brud35) skrev 2017-09-02 12:58:31 följande:
    Daglig dusch och tandborstning två gånger dagligen. Klippa naglarna så det inte samlas smuts under (blä!). Frisyrvård, hur ofta och hur mycket beror på frisyren. Rakat kräver ju exempelvis bara att man kör maskin då och då. Hälsosam kost veckans flesta dagar och regelbunden motion. Anda könshåret en smula. Tycker jag är minimum.
    Just så
  • dream on

Tycker som ovan men det är väl ungefär på samma nivå jag håller mig själv. Hur fan hinner folk med den där listan du radar upp? Och varför? Smink använder jag vid festliga tillfällen och smörjer typ med fuktgivande lotion när jag är torr. Får ändå regelbundet komplimanger för hy, hår och naglar men tycker man att det är kul att spendera 1/3 av sitt liv på att putsa fjädrarna så kör på med det du vill! :)

Tror förresten att man påverkar mer med kost, sömn, motion ( är sådär på det själv) och att undvika stress än vad man gör genom att påföra krämer och dylikt utifrån.

I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (?)
    Anonym (fåfängans lag) skrev 2017-09-02 12:38:15 följande:

Har förstått att skillnaden på hur mycket tid som läggs på utseende mellan män och kvinnor är omfattande. Detta kan ju även skilja sig kvinnor emellan, och därav också individuella önskemål om detta. Men vilka groomingvanor bör en man ha med i sin vardag för räknas som hygienisk och attraktiv?

Ex på sånt som gemene kvinna ägnar sig åt är; smink, rengöring, torrborstning, hårborttagning, tandtråd, ansiktsmasker, träning, tanning av hud, cellulitbekämpning, nagelvård, mode, frisyrvård, inpackningar, hudvård etc...

Ursäkta men jag skrattade lite när jag läste din uppräkning här  (är kvinna) - vad fan är torrborstning? 
    Jag gör inte allt det där i alla fall. Duschar varje dag, fixar håret, sminkar mig. Kör en hårtoning några ggr per år. Klipper håret gör jag själv hemma då jag har långt rakt hår, inget jag går till frisör för. Inpackningar gör jag inte varje år då mitt hår är av bra sort, behövs inte. Nagelvård för mig är att klippa dem ibland (har ganska långa naglar), jag använder inte nagellack och jag går inte till någon nagelfixare. Tar bort hår på benen och under armarna gör jag. Tandtråd ja och hudvård i form av fuktkräm, ja. 

Ansiktmask? Aldrig gjort i hela mitt liv (är medelålders). 
    Cellulitbekämpning? skrattar lite igen :), de få jag har bryr jag mig inte om då inget preparat egentligen hjälper mot dem, de stör mig inte. 

En man ska givetvis duscha han också, inte lukta svett. Använda deo. Raka sig, tvätta håret, sånt som alla gör. Klippa sig emellanåt om man vill ha en viss frisyr. Klippa naglar och smörja in sig om han har torr hy. 
  • Anonym (Bea)
    Anonym (fåfängans lag) skrev 2017-09-02 12:38:15 följande:

Normal hygien som att duscha och tvätta håret regelbundet, borsta tänderna två gånger om dagen, använda tungskrapa och tandtråd. Håll efter frisyren.
    Fixa fötterna: klipp naglar, fila och smörj. Håll händerna välvårdade. Ansa skrevhåret. Håll kontroll på näshår och ögonbryn. Ta bort pormaskar och använd produkter som håller huden fräsch. Det skadar inte att skrubba och smörja kroppen några gånger i veckan.

Jag såg till att min man började använda bra hudvårdsprodukter. Han hade pormaskar på näsan och begynnande pigmentfläckar i ansiktet. Det är borta nu. Jag skickade också iväg honom på tandblekning hos tandläkare. Gula gaddar är inte direkt säljande när man ska söka jobb där man ska ha hand om kunder.

• Anonym (fåfängans lag)
    Anonym (Bea) skrev 2017-09-03 10:21:05 följande:

Normal hygien som att duscha och tvätta håret regelbundet, borsta tänderna två gånger om dagen, använda tungskrapa och tandtråd. Håll efter frisyren.
    Fixa fötterna: klipp naglar, fila och smörj. Håll händerna välvårdade. Ansa skrevhåret. Håll kontroll på näshår och ögonbryn. Ta bort pormaskar och använd produkter som håller huden fräsch. Det skadar inte att skrubba och smörja kroppen några gånger i veckan.

Jag såg till att min man började använda bra hudvårdsprodukter. Han hade pormaskar på näsan och begynnande pigmentfläckar i ansiktet. Det är borta nu. Jag skickade också iväg honom på tandblekning hos tandläkare. Gula gaddar är inte direkt säljande när man ska söka jobb där man ska ha hand om kunder.

Exakt mina krav...välformulerat!!! Tungskrapan är viktig!  Även pormaskavlägsning och fotvård. har sett mycket obehagligt hos män och de flesta behöver gå hygienkurs enligt min bedömning och lägga betydligt fler timmar på sin kropp och hud än vad det gör! Kroppen är organisk och ständigt förändrande vilket kräver sina regelbundna inspektioner:)
  • Anonym (Lagom)

Förutom normal hygien, dusch etc, som är rätt självklart, så kommer jag på några saker:

Fila bort förhårdnader på fötterna då och då i duschen, (samt klipp tånaglarna samtidigt, en del killar är rätt dåliga på det hehe). Ansa könshåret en del så att det går lite lättare att komma fram. :)

Samt en sak jag uppskattar mycket är om killen ibland fixar till sitt hår lite grann. T.ex. har i lite gel eller vad nu killar använder...

Om man har träffats ett tag så kan det vara skoj om killen drar på sig en fin kostym nån gång när man t.ex. ska ut och äta. För få killar anar hur snygga de kan vara i kostym! Fast kanske inte på första dejten, kan kännas lite stelt möjligen... :)

Hoppas du fick några bra tips! :)

• Anonym (groomer)

Grooming är ju ett uttryck för män som sexchattar med småflickor...

• Aikido
    Anonym (groomer) skrev 2017-09-05 16:21:31 följande:
    Ett av många ord som har olika betydelse beroende på i vilket sammanhang det används.
  • dream on
    Anonym (groomer) skrev 2017-09-05 16:21:31 följande:

I så fall är svaret ingen alls...

(Själv tänker jag mer på att frisera pudlar och att rykta hästar än mäns hygien)
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
Svar på tråden Hur mycket grooming bör en man ägna sig åt för att vara attaktiv hos er kvinnor?