Trombyl hjälper mot vad?
Jag och min man har tre gemensamma barn samt att jag genomgått en abort av medicinska skäl. Alla graviditeter har blivit till oplanerat eller på första försöket.
Nu är det sju år sedan, snart åtta, sedan senaste graviditet. Jag är 37 år. Jag har alltså blivit en bra bit äldre vilket jag tänkt är det som ställer till det. Vi har försökt i ett år att få ett fjärde barn. Inget händer. Ingen graviditet. Jag har nu tagit kontakt med fertiltitetsenheten. Vi ska få komma dit om fyra månader.
Jag har en känd koagulationsrubbning (benägenhet att bilda proppar) och har haft proppar. Innan försöken stod jag på Trombyl. Jag har tidigare ätit Waran i många år. När vi skulle försöka satte jag faktiskt ut Trombylen då det står i fass att den kan göra det svårare att bli gravid. Min behandlande doktor vet att jag gjort så.
Men nu läser jag här om att många som har svårt att få barn tar just Trombyl? Är det så att jag i själva verket gjort oss en otjänst på den punkten ? Inget av våra barn har ju blivit till utan att jag stått på blodförtunnande. Med de andra har jag stått på Waran när jag blivit gravid och då snabbt fått det bytt till Fragmin.
Trombyl, hjälper det bara för att förhindra missfall pga koagulationsproblem eller är det även så att proppbenägenheten ställer till det vid implantation av ägget osv så att Trombonen eller annan antikoagulantia kan vara bra även då?