Kontakta soc som barn
Någon som har gjort det och vad vad som händer? Om personen som behöver hjälp inte tar emot hjälp och/eller förnekar problemet?
Någon som har gjort det och vad vad som händer? Om personen som behöver hjälp inte tar emot hjälp och/eller förnekar problemet?
Beror på vad problemet är, är det om barn eller missbruk eller vad?
Beror på vad problemet är, är det om barn eller missbruk eller vad?
Är de en vuxen som behöver hjälp? För då kommer fallen att ges till en handläggare på soc som kommer försöka ta kontakt med hen, och de blir ett samtal och personen i frågan bestämmer om hen vill ta emot hjälp lr inte, skulle de va så att polisen tar personen så kan ett smatal med soc oxå ske, men är de så pass illa att personen är nära döden pågrund av missbruket så kan hen blir tvångstagen (krävs ganska mycke)
För 10-20 år sen hände inte ett skit iallafall. Om föräldern missbrukar så att barnet far illa och föräldern nekar detta och skyller på att barnet vill ha uppmärksamhet så tror soc inte på barnen iallafall. Men idag kanske de är strängare och gör ordentliga utredningar?
Mvh bittern fd barn.
Är de en vuxen som behöver hjälp? För då kommer fallen att ges till en handläggare på soc som kommer försöka ta kontakt med hen, och de blir ett samtal och personen i frågan bestämmer om hen vill ta emot hjälp lr inte, skulle de va så att polisen tar personen så kan ett smatal med soc oxå ske, men är de så pass illa att personen är nära döden pågrund av missbruket så kan hen blir tvångstagen (krävs ganska mycke)
Bästa är att ringa polisen när personen är påverkad o aggressiv!
du kan absolut ringa dit. Om du tycker det är svårt kan du be en annan vuxen ringa åt dig.
Av egen erfarenhet råder jag dig att inte kontakta socialtjänsten, det förstör ofta mer än det hjälper en familj.
Av egen erfarenhet råder jag dig att inte kontakta socialtjänsten, det förstör ofta mer än det hjälper en familj.
om jag förstår det rätt:ingenting händer om inte personen är nära döden?