4 sena MA och två friska barn. Var får jag hjälp?
Hej!
Jag har under de senaste 2, 5 åren förlorat tre barn i v. 14,19,23 och 17. En utredning gjordes efter tredje gången men den visade bara ytterst små proppar på moderkakan och att den också var för liten. Man hittade också en ana-antikropp. Antikroppen utreddes av rematologiska avdelningen på US Linköping men man tror inte att det har påverkat.
Inför sista gången behandlades jag med trombyl från + och sedan innohepp från v 8 men det blev ändå ett MA som konstaterades förra söndagen 20/8. Nu skickades foster och moderkaka på obduktion men då det tidigare inte har gett något eller väldigt lite har jag inte npgra förhoppningar om att de ska hitta något. Ska också säga att jag har två fina barn här hemma, födda 10 och 13. Graviditeter och förlossningar utan några problem.
Läkaren tyckte att fostret var svullet över nacken så det skulle väl isåfall vara att jag vågar hoppas på någon typ av avvikelse men eftersom vi gjorde nipt känns det inte heller värt att hoppas på.
Nu har jag försökt läsa på men orkar inte ta till mig alla info i alla trådar. Har kontaktat tre läkare i Sverige som jag förstår har hjälpt andra. Carl-Johan Granquist, Ove Heide-jörgensen och Lennart blomqvist har kontaktats gågna veckan. Alla verkar angelägna om att försöka hjälpa. Granquist inväntar min journal, Heide-Jörgensen har jag mailkontakt med och han har redan gett utlåtande via mail och Blomqvist är jag kallad till i början av oktober.
Innan jag fick svar av dessa kontaktade jag även två läkare i Köpenhamn då jag har läst mig till att de i Danmark ser lite annorlunda på det här med upprepade missfall. Båda har svarat och vill boka telefontid och inväntar min journal.
Nu undrar jag såklart om jag ska hoppa på alla dessa tåg?
Vad har ni för erfarenheter av vidare utredningar i Sverige och Danmark?
Finns det någon där ute som har behövt vara med om samma sak som Jag och som sen har lyckats få levande barn?
Alla typ av råd och tips efterfrågas!