• drmcstuffin

Klippa kontakten med dejten som dricker för mycket

Jag har börjat dejta en kille som är några år äldre än mig. Vi har bara träffats och pratat inget mer MEN han dricker, flera gånger i veckan, för att han känner för det, vill varva ner eller dämpa ångesten. han har inget jobb. Jag vet redan nu att det inte kommer bli vi pga hans drickande och idag konfronterade jag honom och sa som det var att det kommer inte bli vi för att han dricker för mycket, det är inte sunt att dricka bara för att eller lindra ångesten. Fick till svar "det har hänt någon gång men det hade du märk om du hade brytt dig om att lära känna mig" n han bara avfärdar allting som att det nyss var löning då drack han tre dagar i sträck!

Så fort jag konfronterar honom kommer han med ursäkter.

Gissar att det bara är att klippa kontakten med honom?

• Svar på tråden Klippa kontakten med dejten som dricker för mycket
  • Stårschan

Absolut. Och det spelar ju ingen roll om han försöker släta över sitt tredagarsdrickande med att det varit löning. DU tycker ju inte att det är OK, och det får man ju vara ärlig och rak med. Han gör som han vill, men du kan redan nu se att upplägget inte kommer att funka.

• Carambolan

Jag hade klippt fort som attan.

• Anonym (...///)

Löning? Han jobbar ju inte?

• Anonym (J)

Han är en alkoholist i förnekelse. Klipp kontakten innan du får känslor och börja inte tro att du kan "rädda" honom.

• drmcstuffin
    Anonym (...///) skrev 2017-08-29 11:15:50 följande:

Löning? Han jobbar ju inte?

Löning var väl fel ord men han får pengar från fk
  • Anonym (Fyllo)

Frågan är vad du ser hos en sån loser?

Eftersom du tvekar menar jag.

• Anonym (...///)
    drmcstuffin skrev 2017-08-29 11:17:54 följande:
    Löning var väl fel ord men han får pengar från fk
    Jaha så han har en sjukdomsbild som han självmedicinerar med alkohol.
    Psykvården är ett gissel så jag förstår honom om det nu är så han gör?!
    Träffade du honom dessa tre "löningsdagar"?
  • drmcstuffin
    Anonym (...///) skrev 2017-08-29 11:29:13 följande:

Jaha så han har en sjukdomsbild som han självmedicinerar med alkohol.

Psykvården är ett gissel så jag förstår honom om det nu är så han gör?!

Träffade du honom dessa tre "löningsdagar"?

Nej tanken var så men det kom alltid något emellan han höll aldrig vad han lovade
  • drmcstuffin
    Anonym (Fyllo) skrev 2017-08-29 11:19:58 följande:

Frågan är vad du ser hos en sån loser?

Eftersom du tvekar menar jag.

Vill nog bara få bekräftelse att mitt beslut är rätt. Har tidigare levt med en självmedicinerande narscissit som utövade psykisk misshandel. Var verkligen ingenting jag var så nedtryckt ner i skosulorna. efter uppbrottet med honom har långsamt börjat komma tillbaka men det tar tid.
  • Anonym (Fyllo)
    drmcstuffin skrev 2017-08-29 12:17:35 följande:

Vill nog bara få bekräftelse att mitt beslut är rätt. Har tidigare levt med en självmedicinerande narscissit som utövade psykisk misshandel. Var verkligen ingenting jag var så nedtryckt ner i skosulorna. efter uppbrottet med honom har långsamt börjat komma tillbaka men det tar tid.

Du vet väl att man kan leva ensam va?

Iaf tills man mår bra och känner sig stark.

Fortsätter du på inslagen bana kommer du bara träffa en ny rövhatt. Och en ny...och en ny...

Ta hand om dig!
  • Anonym (...///)
    drmcstuffin skrev 2017-08-29 12:13:46 följande:
    Nej tanken var så men det kom alltid något emellan han höll aldrig vad han lovade
    Oj ja då förstår jag att du lessnat. Men hur vet du att han drack dessa dagar?

Jag tycker definitivt att du ska bryta med honom OM det är så att han dricker för mycket. Särskilt med ditt bagage så behöver du lugn, ro och trygghet i ett förhållande.
    Men jag tycker det vore synd om det skulle vara så att du har fel gällande alkoholen och gör något förhastat.
    Samtidigt är det lätt att bryta nu i början när du troligen utvecklat några seriösa känslor?!
    Går han i terapi? När ska han börja jobba igen? Varit sjukskriven länge?
  • drmcstuffin

Mycket är min.magkänsla som säger att han dricker för mycket sen kom ju nån fråga så och då en tisdag, måndag eller onsdag om vi ska dricka öl.

Ingen terapi medicin som gunkar halvdåligt mot ångest så då dricker han i stället.

Vet inte hur länge han varit sjukskriven men 6 månader, ångesten gjorde att han inte orkade gå på jobbet. Han vill jobba säger han.

Svar på tråden Klippa kontakten med dejten som dricker för mycket