Fråga till er som fått missfall!
Har just gått igenom en väldigt jobbigt missfall, (konstaterat ma i vecka 11, dog i becka 9 ungefär) hade värkarna flera timmar och blod forsade ur mig. Efter en timme börjar jag bli yr och det svartnar för ögonen. Värkarna tilltar och snart är dom så pass intensiva att de känns som värkarna jag hade med sonen när han föddes.
På väg till akuten så tilltar värkarna, är nästan 20-30 sekunder mellan och det forsar fortfarande blod, koagler och vävnad ut mig, hade tagit en blöja av sonen som jag blödde igenom..
Väl framme så tar dom emot mig direkt och gör en vaginal undersökning efter några frågor. Visar sig att hinnsäcken och en del av moderkakan har fastnat i livmoderhalsen, och kroppen kämpar för att få ut det, därav alla hemska värkar.. får en massa morfin så dom kan pilla ut det som fastnat, och så fort det är borta avtar all smärta. Så skönt
.. var endast hög som ett hus av all morfin..
Två frågor.
Någon annan som varit med om detta? Min doktor sa att jag hade otur att något så dramatiskt skulle hända och att det sällan händer.
Min livmodertapp är öppen fortfarande, så pass att jag skulle kunna stoppa upp ett finger (vilket jag självklart inte gör!). De sa inget om att den skulle kunna vara öppen, därför blir jag lite orolig. Internet säger inget om det heller..
Hoppas dock ingen har varit med om detta. Det är det värsta jag varit med om. Till och med värre än min förlossning med sonen..