• DrChocolate

hämnas på ex vid skilsmässa

Som rubriken lyder...tips på hur man kan hämnas på ex vid skilsmässa.

Orsak: vi var/är gifta. Han gjorde mig gravid, blev väldigt sjuk i min graviditet och han lämnade mig sen helt själv i detta. Han var inte ens med vid förlossningen, svarar inte på mina meddelanden eller när jag ringer.

Har nu varit separerade i 8 mån, dags att ansöka om skilsmässa. Tips på vad man kan göra för att "skada" människan?

• Svar på tråden hämnas på ex vid skilsmässa
  • Mariekexen

Jag har det bästa tipset!:

Se till att få rätsida på ditt liv och bygg upp ett fantastiskt och lyckligt liv för dig och bebis. Det är den ultimata hämnden. Ett liv där han är som luft för dig. Han är helt onödig, en avelshingst för att få det fantastiska barn du fått. Se frammåt och inte bakåt.

Det är den ultimata hämnden mot honom, att han är en onödig person.

Har han behandlat dig så illa och lämnat dig i sticket när du behövde honom så är han helt oförmögen att ändå förstå.

• sextiotalist
    Mariekexen skrev 2017-08-28 10:35:39 följande:

Jag har det bästa tipset!:

Se till att få rätsida på ditt liv och bygg upp ett fantastiskt och lyckligt liv för dig och bebis. Det är den ultimata hämnden. Ett liv där han är som luft för dig. Han är helt onödig, en avelshingst för att få det fantastiska barn du fått. Se frammåt och inte bakåt.

Det är den ultimata hämnden mot honom, att han är en onödig person.

Har han behandlat dig så illa och lämnat dig i sticket när du behövde honom så är han helt oförmögen att ändå förstå.

Att vilja skada någon är att sjunka längre ner än den andra. Så jag håller med dig, det är absolut den bästa "hämnden", att visa att personen betyder noll och intet
  • CitronTulo

Håller med de föregående!
    Håll huvudet högt, att DU är den bra personen här! Lägg din energi på din bebis och visa exet att han inte behövs, du klarar detta galant utan honom!

• Egon den stora

Kan bara hålla med. Hämnd för inte livet framåt. Lev ett bra liv med ditt barn och bry dig inte om honom

• taansvarfördinaval

Nu när du har en unge kanske du själv borde växa upp? Du valde idioten till karl du VALDE att gifta dig med han du VALDE att skaffa barn med han ,trotts att han säkerligen ett flertal gånger visat sin sanna sida

Nästa gång kanske TÄNKA lite innan du gör val som kommer följa dig resten av livet 

• Nalle1837ww

Och där kom inlägget om att allt minsann är TS eget fel. Varför lägga nån skuld på mannen som svek henne och lämnade henne i sjukdom och när hon var med barn? Nä, lättare att skylla på henne som valde honom istället för att ifrågasätta varför det är accepterat att göra som han gjort. Tror man på allvar att han sa att han skulle göra så mot henne eller att hon kunde veta det från början? Det går inte alltid att förutsäga saker och detta var antagligen inget TS var beredd på. Herregud! Snacka om att lägga skuld på fel person. Han har betett sig som ett svin men det är hon som ska ta på sig skulden. Jösses!

• Anonym (Colin)
    taansvarfördinaval skrev 2017-08-28 14:11:44 följande:

Nu när du har en unge kanske du själv borde växa upp? Du valde idioten till karl du VALDE att gifta dig med han du VALDE att skaffa barn med han ,trotts att han säkerligen ett flertal gånger visat sin sanna sida

Nästa gång kanske TÄNKA lite innan du gör val som kommer följa dig resten av livet 

Känns det bra att sparka på nån som ligger ner?

Jo, han sa säkert från början "Älskling, om du blir gravid och sjuk så sticker jag. Det är ok va?".

TS har inte sagt att han betett sig illa innan detta så det är din tolkning. Exakt hur skulle hon kunna veta det? Via en jävla kristallkula eller? Lägg skulden där den hör hemma, nämligen på snubben. TS har inte gjort nåt fel här.
  • Anonym (Njae...)
    Nalle1837ww skrev 2017-08-28 18:25:54 följande:

Och där kom inlägget om att allt minsann är TS eget fel. Varför lägga nån skuld på mannen som svek henne och lämnade henne i sjukdom och när hon var med barn? Nä, lättare att skylla på henne som valde honom istället för att ifrågasätta varför det är accepterat att göra som han gjort. Tror man på allvar att han sa att han skulle göra så mot henne eller att hon kunde veta det från början? Det går inte alltid att förutsäga saker och detta var antagligen inget TS var beredd på. Herregud! Snacka om att lägga skuld på fel person. Han har betett sig som ett svin men det är hon som ska ta på sig skulden. Jösses!

Håller med om att det var onödigt uttryckt men båda har ett ansvar. Blir olyckligt om tjejen ser sig som ett offer istället för att inse att hon gjorde ett dåligt val. Ett dåligt val gör de flesta men det gäller att lära sig av läxan och inte göra om samma misstag. Vill hon ha en ny partner får hon hitta en riktig man istället för en sån skitstövel som hon hittade förra gången.
  • Anonym (Yeps)
    taansvarfördinaval skrev 2017-08-28 14:11:44 följande:

Absolut, de bästa människorna är de som skuldbelägger de som råkar illa ut.

Bind ts vid skampålen, för hon är ensamstående mamma, och det är alltid kvinnans fel att mannen sticker och lämnar henne och sitt barn i klistret
  • Anonym (12345)

Innan man tar någons parti, hur vet vi att allt som ts säger är sant, det finns oftast 2 versioner av en historia.
    Han kanske inte ens är pappan det vet vi ju inte.

• Pyttsan sa
    Anonym (Njae...) skrev 2017-08-28 19:57:40 följande:

Håller med om att det var onödigt uttryckt men båda har ett ansvar. Blir olyckligt om tjejen ser sig som ett offer istället för att inse att hon gjorde ett dåligt val. Ett dåligt val gör de flesta men det gäller att lära sig av läxan och inte göra om samma misstag. Vill hon ha en ny partner får hon hitta en riktig man istället för en sån skitstövel som hon hittade förra gången.

Men hon är ju ett offer i det här. Hon blir gravid, hon blir sjuk i sin graviditet (vi kanske inte ska glömma att graviditet är det mest livsfarliga tillstånd en kvinna kan befinna sig i globalt sett?) hon föder själv.

Nej du, hon f
Svar på tråden hämnas på ex vid skilsmässa