• Eddan

Gravidfråga!!

Hej!

Jag tänkte kolla om det är någon som haft liknande symtom som jag har. För 5 dagar sedan fick jag kraftiga smärtor mot livmodern.. så åkte in för en koll, allt var normalt och läkaren sa att smärtan nog berodde på ligamentsmärtor och min extrema foglossning. Så blev lugn.. sen fortsatte den smärtan två dagar..kraftiga kramper nedåt underlivet som tryckte mot tarmen. Så fort jag "släppte" mig så la sig krampen. Sen har den värsta smärtan släppt i magen..utan nu får jag starka kramper i "anus" hugger till som f*n både dagar och nätter. Och det känns som att det är gaser.. för släpper jag mig så går krampen över. Det gör riktigt ont och kommer när jag sitter, står och ligger. Jag får göra alla behov på toa. Så inget fel där. Någon som haft något liknande?

Provade att ta en paraflex igår kväll (muskelavslappnande) och då höll det sig borta inatt. Låter kanske jätte konstigt..men svimmar nästan när krampen kommer!

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Gravidfråga!!
  • Munskölj

Jag förstår inte riktigt. Går du och håller inne fisar och när du väl släpper ut dem slutar du ha ont?

Krampliknande smärta i anus kan vara analfissur, alltså sprickor i ändtarmen.

• Munskölj

Har du ont i anus eller i något annat? Svårt att förstå när du skriver " " kring ord. Menar du det du skriver eller menar du ngt annat?

• EpicNurse

Låter som inre hemorrojder! Det kan ofta vara svårt att känna om smärta sitter i livmodern eller i tarmen så det kan absolut vara tarmen som gör ont.

Kan även vara proctalgia fugax!

www.internetmedicin.se/page.aspx

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Eddan

Hej och tack för era svar!

Jag menar att krampen kommer och om jag då släpper mig alltså fiser så lägger sig krampen. Sen kommer krampen tillbaka..och ibland kan jag inte fisa och då får jag vänta ut det.. har avvaktat nu i nästan en vecka.. men börjar bli fundersam. Har utvärtes hemorrojder men aldrig haft problem med kramp. Har varit hård i magen och behövt krysta på en del..men inte i samband med att krampen började från ingenstans. Tycker det är konstigt om jag tar muskelavslappnande så försvinner kramperna. Förstår inte riktigt vad det kan vara.. Har löst en hel del om olika kramper men känns inte som att något stämmer.. det kom så plötsligt och har nu suttit i nästan en vecka.

• elinafinabajs

Får precis sådär! Vilken vecka är du i? Jag har varit på akuten 3 gånger före och dom ser inget ovanligt alls

• Sisterofthesun

Låter som det jag hade i vecka 10. Jag hade så fruktansvärt ont att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Skrek och kunde knappt ta mig till bilen för att åka in till akuten. Visade sig att det inte va någon fara!

Svar på tråden Gravidfråga!!