• Mybigdream2016

Kan datumet stämma och vad är det för kön?

Hej,

Jag är lite förvirrad. Jag är beräknad 19 januari enligt Bm där jag bor. Var på RUL igår och då säger hon att jag är längre gången och beräknad 30 december vad hon kan se men jag ska komma tillbaka för ny mätning. Men ja får det verkligen inte att stämma för jag hade mens från 15 april och typ 7 dagar framåt för den höll verkligen i sig. Men då menar hon att jag redan var gravid då, kan det verkligen stämma?

Hon sa även, här ser ni en liten upphöjning så jag tror det är en kille dvs pungen menade hon. Men hon var lite sådär när jag sa att vi ville se kön att "ja ja vi kan se sen, men vi kollar det viktigaste först" ja såklart... men sen var hon så snabb med att kolla kön och man såg ju ingen snopp direkt. Iom att jag är i V.22 och inte 19, kan det hända att dom tagit fel på kön för att tjejers läppar kan vara svullna?

Är så förvirrad över allting så vet inte vart jag ska ta vägen.. någon som varit med om att de säger att det är en kille men fått en tjej?

• Svar på tråden Kan datumet stämma och vad är det för kön?
  • syntharen

Enligt RUL skulle du alltså ha haft ägglossning ca en vecka innan du fick din senaste mens, alltså runt den 8/4. Finns det nån möjlighet att du kan ha blivit gravid då (jag menar ibland vet man ju säkert att man inte haft samlag runt den aktuella tiden)? Ibland får man ju konstiga och kraftiga blödningar när man är gravid som man misstar för mens.

Men det är ju i alla fall bättre att bli "felaktigt" flyttad åt det hållet än åt andra hållet.

• Anonym (Fia)

Jag hade blödningar fram till vecka 23, de kom mer sällan ju längre tid som gick. 7 dagar i sträck var det dock inte, men det kan ju hända. Se vad de säger på nästa mätning och förklara dina frågor. Håller med föregående om att det ju känns bättre på det hållet än tvärtom...

Ang kön kan det alltid visa fel på ultraljud... Aldrig 100% säkert. Jag jobbar inom neonatalvården och har sett flertalet fall där det tyvärr är fel. Man får ta det som en hint men får vara beredd på att det kan gissas fel av tex anledningen du nämner - att blygdläpparna kan vara svullna eller att navelsträngen ligger för och misstas som en snopp.

På mitt ul stämde det dock, jag gjorde nipt också så har fått 100% svar.

• Mybigdream2016

Ja alltså jag vet inte varför jag känner att det är "hemskt" att föda i december men sen känner jag bara att det kommer bli så nära inpå vår dotter som är född 4 januari så hade tyckt det varit skönt om jag blev flyttad åt andra hållet...

Anonym (Fia)  - händer det ofta att de kommer en tjej fast dom fått beskedet att det är en kille?

Min största dröm är att ha två tjejer så känner mig lite nedslagen just nu, men det är fler faktorer runtomkring som även gör att jag känner mig nere så inte bara kön och datumet :'(

• Anonym (Fia)
    Mybigdream2016 skrev 2017-08-25 11:53:56 följande:

Ja alltså jag vet inte varför jag känner att det är "hemskt" att föda i december men sen känner jag bara att det kommer bli så nära inpå vår dotter som är född 4 januari så hade tyckt det varit skönt om jag blev flyttad åt andra hållet...

Anonym (Fia)  - händer det ofta att de kommer en tjej fast dom fått beskedet att det är en kille?

Min största dröm är att ha två tjejer så känner mig lite nedslagen just nu, men det är fler faktorer runtomkring som även gör att jag känner mig nere så inte bara kön och datumet :'(

Nej inte ofta, men det förekommer.

Det låter som att du behöver prata med någon om dina tankar. Råder dig att ta kontakt med din bm som kan erbjuda dig kuratorskontakt. Könet är inget som har betydelse eller är påverkbart, jag förstår din dröm - alla tänker vi olika...men om det påverkar dig negativt är det viktigt att prata om det för att undvika en ev förlossningsdepression! <3
  • Mybigdream2016

Jag var hos min bm idag och hon lyssnade och det var skönt att prata med nån utomstående, för alla närstående blir ju bara sura eller irriterade... men det är inte som att jag vill känna så här, det är som att jag inte kan styra känslorna just nu. Vilket är jättejobbigt för mig, känns som ingen förstår mig :'(

Svar på tråden Kan datumet stämma och vad är det för kön?