Antagligen missfall, ska jag sluta med progesteronet?
Jag är i v. 4+5. Tog ett graviditetstest nu precis och det var mycket starkare och kom upp snabbare än igår, trots att jag inte hållit mig lika länge men det spelar ju uppenbarligen ingen roll. Började få ont i nedre ryggen igårkväll och nu är det tillbaka lätt. Vaknade även med kramp i livmodern i morse (det varade någon minut) och har haft ont på ett specifikt litet ställe på sidan av magen till och från hela dagen. Känns som någon sticker in en lång nål i mig hela tiden.Har gjort ivf så tar bland annat progesterontabletter tre gånger om dagen. Nu när jag skulle sätta in en så märkte jag att det var lite oranget på fingret efteråt (tmi, jag vet). Kollade igen och fick då ut lite brun/grått blod. Visst, det är torkat då men precis så ser det ut innan min mens kommer igång så det lär vara missfall. Är helt övertygad om det och har redan ställt in mig på detta nu direkt. Orkar liksom inte gå runt och hoppas på något när jag känner mig säker på att något är fel.
Frågan jag har är väl om jag ska sluta med progesterontabletterna så att det kan börja blöda ut riktigt med en gång eller kommer det göra det ändå? Finns det en chans att bara ena fostret förloras om det skulle vara tvillingar där inne? I så fall kanske det är värt att fortsätta med progesteronet ändå.