• Majsi

Lutinus vid fet?

Hej!

Jag ska ha återföring av embryo vid fet i naturlig, ostimulerad cykel nästa vecka. Nu funderar jag på om det förbättrar chanserna för embryot att fästa om jag tar Lutinus, progesteron?

Jag har det kvar sen färskförsöket och tar det isåfall på eget bevåg. Är det någon annan som tagit Lutinus vid frysförsök i naturlig cykel? När ska man börja ta det isåfall? Och hur många per dag?

Tack för svar

• Svar på tråden Lutinus vid fet?
  • Längtar17

Spännande! Då är du drygt en vecka före mig. Ska på vul cd2 imorgon inför FET.

Vad säger kliniken om Lutinus?

• Vickan I

Om du börjar ta det så se till att du har tillräckligt så det räcker hela perioden. Till mig sade kliniken att om jag tar det så sätts den egna funktionen ur spel litegrann så slutar man för tidigt eller tar för låg dos blir det inte bra då kroppen sedan inte kompenserar för det. Om det nu stämmer. Litar inte på allt "min" klinik säger. Men kolla upp det noga först.

• Mjbo

Bra tråd! Det har jag oxå funderat på! Ska oxå göra ett fet så snart jag får äl vilket borde vara om ett par dagar. Har 4st blasto i frysen så jag hoppas verkligen någon av dom kan återföras.

Har precis som du lutinus över sen i april när vi gjorde första försöket (blev gravid då men fick ma i v11 under sommaren)

• Längtar17

Skulle inte våga ta Lutinus utan att prata med kliniken. Dom måste ju ha vetskap om vad som gör bästa miljön för embryot.

• Mjbo
    Längtar17 skrev 2017-08-23 19:37:03 följande:

Skulle inte våga ta Lutinus utan att prata med kliniken. Dom måste ju ha vetskap om vad som gör bästa miljön för embryot.

Nej självklart inte utan att prata med kliniken först! :) de skulle ja aldrig våga :p
  • Majsi
    Längtar17 skrev 2017-08-23 18:47:10 följande:

Spännande! Då är du drygt en vecka före mig. Ska på vul cd2 imorgon inför FET.

Vad säger kliniken om Lutinus?

Sist jag gjorde ostimulerad fet så frågade jag om jag skulle ta lutinus men då sa läkaren att det behöver du inte eftersom kroppen sköter allt själv under ostimulerad cykel. Då tog jag inte Lutinus och försöket misslyckades. Jag får väll fråga dom igen då men jag antar de kommer säga samma sak. Har läst om andra som tagit det på eget bevåg och lyckats så jag vet inte vad som är bäst?

Lycka till med din fet!
  • Majsi
    Vickan I skrev 2017-08-23 18:52:50 följande:

Om du börjar ta det så se till att du har tillräckligt så det räcker hela perioden. Till mig sade kliniken att om jag tar det så sätts den egna funktionen ur spel litegrann så slutar man för tidigt eller tar för låg dos blir det inte bra då kroppen sedan inte kompenserar för det. Om det nu stämmer. Litar inte på allt "min" klinik säger. Men kolla upp det noga först.

Jaha, jag har ganska mycket kvar så de tar nog inte slut men om det är så noga med dosering osv så kanske jag behöver kolla med kliniken först. Tog du det när du gjorde ostimulerad fet?
Svar på tråden Lutinus vid fet?