• Sioo

När livet inte blir som man tänkt sig

Vad gör man då? Försökt bli men barn sedan 4 år tillbaka, men sen missfallet för 2 år sedan vill min man inte ha sex. Vi har gjort en utredning och skulle få en remiss till Sahlgrenska för behandling men då blev jag spontant gravid precis innan sommaren 2015 som tyvärr slutade i missfall. Sedan dess vill inte min man ha sex med mig och han är inte intresserad av att fortsätta med någon behandling... Eller han säger att han gör allt för mig, men riktigt så är det ju inte. 

Allt har sin tid menar han... Det kommer när det kommer...(med storken då eller???) Jag känner mig stressad. Jag är 36 är och min man 50. Vi är ju inte direkt ungdomar...Jag tycker också att det skulle vara bra om vi kunde utnyttja landstingets  tre försök istället för att gå och betala privat (de har tuffare kvar på ålder) och om det inte blir något av de försöken så är jag helt ok med mig. Men jag vill ju åtminstone försöka! Det går inte att prata med honom om detta... 
    Jag känner mig så hjälplös. Vill inte lämna honom. 

• Svar på tråden När livet inte blir som man tänkt sig
  • Meriall

Vill han ha barn fortfarande? Det låter inte som det... kanske han inte vågar efter missfallet? Förstår att du känner dig stressad.

• annabellelee

Men att ni slutat ha sex handlar ju inte bara om att ni inte kommer att få barn, det är ju ännu större än så, eftersom sex är ett kitt i de flesta förhållsnden. Har ni pratat om varför sexlivet upphört

• Wolfie13

Jag fick själv en ganska sen barnlängtan, mitt första föddes när jag var nästan 36. Min sambo velade, men nu har vi två och de är det bästa som finns!

Om du verkligen vill ha barn så måste du agera nu, med tanke på tiden. Antingen vill han inte och då vet du det och kan börja undersöka andra möjligheter.

Jag tror att när längtan kommer så kan du inte längre "nöja dig" som barnlös. Han får bestämma sig och ge dig ett tydligt svar. Du kommer bli bitter annars, jag var själv på god väg..

• Sioo
    Wolfie13 skrev 2017-08-23 14:47:26 följande:

Jag fick själv en ganska sen barnlängtan, mitt första föddes när jag var nästan 36. Min sambo velade, men nu har vi två och de är det bästa som finns!

Om du verkligen vill ha barn så måste du agera nu, med tanke på tiden. Antingen vill han inte och då vet du det och kan börja undersöka andra möjligheter.

Jag tror att när längtan kommer så kan du inte längre "nöja dig" som barnlös. Han får bestämma sig och ge dig ett tydligt svar. Du kommer bli bitter annars, jag var själv på god väg..

Jo, jag har haft barnlängtan i många år... Det känns som jobbigt och frustrerande är att jag inte riktigt når fram till min man. Han förstår nog inte helt enkelt... Även om han säger att han gör det. Det kommer säger han... Jo, det kanske det gör, men då måste man ju försöka! På alla sätt och vis. 

Bitter är jag säkert redan... :(
  • Sioo
    annabellelee skrev 2017-08-23 14:16:20 följande:

Men att ni slutat ha sex handlar ju inte bara om att ni inte kommer att få barn, det är ju ännu större än så, eftersom sex är ett kitt i de flesta förhållsnden. Har ni pratat om varför sexlivet upphört

Enligt honom så har omständigheter runt om oss  gjort att det blivit så...  vi bodde trångt hos mina svärföräldrar ett långt tag och sedan dess har han bytt jobb och annat som gjort att han är trött... 
  • Sioo
    Meriall skrev 2017-08-23 14:15:45 följande:

Vill han ha barn fortfarande? Det låter inte som det... kanske han inte vågar efter missfallet? Förstår att du känner dig stressad.

Ja inte vet jag... svårt att veta när han inte berättar... Det är riktigt elakt av honom att inte berätta om han ångrat sig vad gäller barnfrågan... Det var en stor anledning till att jag inte ville att vi skulle bli ett par. Han har två barn i ett tidigare äktenskap och jag var väldigt tydlig med honom att barn var något som jag ville ha i mitt liv. Vi har ju gjort en utredning också... För flera år sedan. Det var han som tog initiativ till den. Men efter missfallet är inget som vanligt längre. Känns så trist.
  • Wolfie13
    Sioo skrev 2017-08-31 12:21:53 följande:

Jo, jag har haft barnlängtan i många år... Det känns som jobbigt och frustrerande är att jag inte riktigt når fram till min man. Han förstår nog inte helt enkelt... Även om han säger att han gör det. Det kommer säger han... Jo, det kanske det gör, men då måste man ju försöka! På alla sätt och vis. 

Bitter är jag säkert redan... :(

Jag fick på riktigt visa min sambo artiklar/statistik på kvinnors fertilitet plus info om åldergränser för ivf mm. Drog även med honom på kontroll pga min ålder mm. Till slut så fattade han ju iaf att det inte gick att börja "försöka om några år"..

Det låter lite märkligt att din sambo är 50 och tar det så piano. Att vilja bli pappa ännu senare låter inte optimalt..

På riktigt måste du nå fram till honom på nåt sätt, nu eller aldrig liksom! Håller tummarna
  • Anonym (Tuff sits)

Det har gått två år och ni har något mellan er som är obearbetat. 
    Sätt ner foten. Det är inte så lätt som det låter, det vet jag, men du har ingen tid kvar att vänta ut det längre
    Säg åt honom att antingen pratar han med dig, eller med dig tillsammans med en parterapeut. Det är de två val han har, annars måste du börja se om ditt eget hus.
    Du kan skaffa barn på egen hand i värsta fall, men du måste börja nu. OM han ångrat sig måste du få veta det nu så att du kan ta ett beslut.

Tvinga honom att prata, lycka till! 

• Anonym (J)

Villdu verkligen ha barn med den snubben är min reflektion. Han verkar inte så intresserad precis och er relation inte den nästa heller. Dessutom kommer han vara minst 60 bast när ungen är 10.

Hursomhelst så måste du agera nu. Annars blir det inget alls.

• Wolfie13
    Anonym (J) skrev 2017-08-31 15:48:55 följande:

Villdu verkligen ha barn med den snubben är min reflektion. Han verkar inte så intresserad precis och er relation inte den nästa heller. Dessutom kommer han vara minst 60 bast när ungen är 10.

Exakt. Tycker aldrig man ska pressa men just det här måste ni faktiskt reda ut NU. I hans takt blir det varken sex eller barn, han verkar ha blivit bekväm med att kunna gå och dra ut på det... det är faktiskt "bara" att ta snacket och inte nöja dig tills ni är överrens om nåt. Eller gå skilda vägar.
  • Sioo
    Wolfie13 skrev 2017-08-31 14:01:46 följande:
    Jag fick på riktigt visa min sambo artiklar/statistik på kvinnors fertilitet plus info om åldergränser för ivf mm. Drog även med honom på kontroll pga min ålder mm. Till slut så fattade han ju iaf att det inte gick att börja "försöka om några år"..

Det låter lite märkligt att din sambo är 50 och tar det så piano. Att vilja bli pappa ännu senare låter inte optimalt..

På riktigt måste du nå fram till honom på nåt sätt, nu eller aldrig liksom! Håller tummarna

Tack! Ja jag känner verkligen att jag måste få honom att förstå. Det var ju en bra ide, det där med statistik etc. Då kanske han förstår... Fattar inte heller att man tar det så lugnt med tanke på båda våra åldrar... Vi är ju inte 20 direkt. :)
  • Sioo
    Anonym (J) skrev 2017-08-31 15:48:55 följande:

Ja jag hade ju inte gift mig med honom om jag inte älskade honom... Hans ålder nu har jag inget problem med.... Mina föräldrar är också av den äldre sorten... Alla behöver inte vara 20 när de skaffar barn tillsammans. Det finns många som blir föräldrar sent i livet. Den här "snubben" är den man jag älskar och trivs väldigt bra med... Vi har det jättebra tillsammans. Så jag förstår inte vad du menar att vår relation inte är den bästa?
    Det enda är ju min oro över att han tar missfallet på större allvar än vad jag kunnat räkna med och att det är det som sätter käppar i hjulet för att vi ska försöka igen.  
    Ja men jag ska ta tag i detta... nu.
Svar på tråden När livet inte blir som man tänkt sig