Kristallsjukan? Rädd!
13 juli i år fick jag en yrselattack av kraftigt slag när jag skulle kliva ur sängen. Alla symptom tydde på kristallsjukan, jag mådde illa och var ostadig i flera dagar innan det sakta klingade av men blev ej helt bra. Nu sex veckor sedan men jag är ff lite ostadig, har tryck mot öronen och kan ibland under dagen få små känningar av att jag ska "ramla" typ fast jag inte gör det. När jag lägger mig ned t ex på kvällen för att sova känns det i huvudet som att jsg varit på konsert, det liksom brusar lite i öronen och känns lite obehagligt. Jag tänker att det inte räknas som ett tinnitusljud men det kanske det gör? Annars känns hjärnan lite trög, jobbigt att fokusera på saker osv. Varit hos läkare o Sjukg som säger Kristallsjukan men väntar på återbesökstid om ngr dagar hos VC då jsg inte upplever ngn förbättring/förändring. Har gjot flertalet övningar både hemma o hos läkare/sjukgy men ingen skillnad och man kunde inte heller se ngn förändring i mina ögon (testet man gör för att konstatera kristall) Är nu rädd att det ska vara ngt annat med hjärnan el Menieres sjukdom. Blir så orolig och det påverkar mig mycket.
Inte hört ngn som haft liknande besvär av kristallsjukan så länge. Ngn som har haft kristallsjukan och upplevt samma?