• Anonym (anonym)

Vad händer när det blir så här?

Några svagt positiva graviditetstest och graviditetssymptom troligtvis kring BIM. Sen försvann symptomen och testen blev negativa. Flera dagar utan symptom och med negativa graviditetstest. Men ingen mens/missfall, så vad händer nu? Vad gör man?

• Svar på tråden Vad händer när det blir så här?
  • Anonym (Möjligen)

Skulle kunna vara ett MA. De kommer oftast ut av sig själva till slut. "Bara" vänta och se.

• Anonym (anonym)

Hade tid till mvc idag och de gjorde ett gravtest där (negativt) men det var ju väntat. Enligt henne så kan jag i princip inte ha varit gravid eftersom jag inte har blött och testet var negativt idag. Hon kunde inte förklara de positiva graviditetstesten, hon verkade inte tro på mig tror jag..
    Om det nu är ett MA, skulle det synas på ultraljud trots att det antagligen skedde mkt tidigt? Har nämligen en läkartid på måndag där graviditetslängden skulle fastställas, bokade den förra vecka efter det första positiva testet. Barnmorskan idag ville plocka bort tiden, men jag bad att få ha kvar den. Känner att jag vill ha svar på vad som hänt, men inser nu att det kanske är onödigt och att de ändå inte kommer se något? Läkaren kanske tycker det är onödigt att kolla upp och inte vill göra ultraljud ens..

• Anonym (Möjligen)

Det blev nog troligen inte mer än en kemisk graviditet. Det skulle förklara de svaga testen och det negativa sen. Hcg hann aldrig gå upp nåt nämnvärt och sen sjönk det direkt igen. Men en rejäl blödning ska du ju få ändå. Slemhinnan och ev. rester måste ju ut. Ett VUL skulle ge svar på hur tjock slemhinnan är. Däremot ser de inte om du varit gravid. Det var för tidigt.

• Anonym (anonym)
    Anonym (Möjligen) skrev 2017-08-24 18:12:07 följande:

Det blev nog troligen inte mer än en kemisk graviditet. Det skulle förklara de svaga testen och det negativa sen. Hcg hann aldrig gå upp nåt nämnvärt och sen sjönk det direkt igen. Men en rejäl blödning ska du ju få ändå. Slemhinnan och ev. rester måste ju ut. Ett VUL skulle ge svar på hur tjock slemhinnan är. Däremot ser de inte om du varit gravid. Det var för tidigt.

Tack! Ja så är det nog.
  • Anonym (G)
    Anonym (Möjligen) skrev 2017-08-24 18:12:07 följande:
    Håller med
  • Anonym (anonym)

Har börjat blöda nu så smått, skönt att få ett avslut på det iaf.. 

Svar på tråden Vad händer när det blir så här?