Vuxna barn som vill ha kontakt?
Hej!
Jag är ett så kallat vuxet barn, min mamma missbrukade alkohol och tabletter under hela min uppväxt och även som vuxen. Jag är nu 35 år och mamma gick bort i oktober förra året. Hon blev bara 61 år. Med många allvarliga hälsoproblem resan i grunden så orkade kroppen inte mer. Min uppväxt har påverkat mig mycket och gör fortfarande, att mamma är borta har inte gjort saken bättre utan jag mår snarare ännu sämre. När jag läser om posttraumatisk stress och symptom för vuxna barn så stämmer nästan allt in på mig.
Jag vet inte riktigt hur jag skall bearbeta min barndom, hur jag skall gå vidare. Har funderat på AA/ Vuxna barn men finner ingen tid att gå på möten. Vore trevligt att få kontakt med någon/ några som har haft samma/ liknande problem för att kunna dela tankar och erfarenheter och på så sätt kanske även kunna bearbeta detta till viss del åtminstone. Jag var med i en grupp som barn men nu var det längesedan jag pratade med någon med mina erfarenheter och det vore skönt att få prata med någon som förstår.
Exempel på "symptom" som jag har nu är att jag har extremt låg självkänsla och självförtroende, är väldigt hård mot mig själv, jämför mig hela tiden med andra och känner mig mindre/ sämre, känner mig ensam och oälskad, är ofta orolig och nedstämd, sorgsen som om jag har en inre sorg som aldrig riktigt fått komma ut utan istället gör mig bitter. Det finns saker jag är missnöjd med som mitt yrke men som jag inte gör något åt... Jag är ofta irriterad, frustrerad... ofta utan vad jag vet någon egentlig anledning. Jag har svårt att vara glad och lekfull. Jag är negativ och tar ut det dåliga i förskott, tror inte speciellt gott om framtiden. Jag har svårt att prata om och uttrycka känslor, speciellt med de jag tycker om (!) och jag vet ofta inte vad jag själv känner, jag tycker inte heller att jag känner mig själv. Jag känner mig tom och sorgsen.
Vill någon med liknande erfarenheter prata (skriva) så ta gärna kontakt så kanske vi kan byta mailadresser?
/ S