• Mawie

Lågt hcg hormon!?

Tog ett cb digital test i går ( då jag haft små blödningar) och fick fram 2-3 veckor men det är

mer än fyra veckor sedan befruktningen.

Kan det vara ett missfall eller kan man ha ett väldigt lågt hcg hormon.

En vecka efter jag plussade var det likgiltigt med det första graviditets testet, det var ett vanligt grav test.

Känns som om något är fel.

Får inte komma in och kolla heller även om jag är super orolig!

• Svar på tråden Lågt hcg hormon!?
  • Linnis92

På clearblue får man lägga till 2 veckor, då den räknar från ägglossning Och en graviditet räknas från sista mensens första dag

• MrsMHA

Hej! Jag fick också resultatet 2-3 veckor fyra veckor efter befruktningen och jag är säker på när jag hade ägglossning eftersom jag både tog test och tempade. Jag bokade ett vul hos en privat gyn och fick se ett litet hjärta slå <3 Enligt gynekologen var jag i vecka 6+3 och enligt mina beräkningar 7+3. Morgonen efter ultraljudet tog jag ett test till bara för nyfikenhets skull och fick 3+. Hoppas allt går bra och försök att inte oroa dig!

• Mawie

Hade ägglossning den 22 juli

Tog både äl sticka och hade tydliga symtom.

Jag är orolig, eftersom jag haft missfall förrut.

Försökt i snart 2 år och fyller 39 i höst.

Har inte tänkt skaffa barn efter 40.

• princess77

Det är nog ingen fara,ägget kan ha fäst några dagar senare än vad du tror. Ta ett nytt test om några dagar så har det säkert slagit om.

Grattis till graviditeten!

• Jsv17

Jag hade en egen liknande tråd i våras när jag plussade, fick "fel" veckor på cb och hade småblödningar. Var helt säker på att det var kört. Men i mitt fall så var det nog helt enkelt så att det fäste lite sent, har sedan mkt riktigt blivit flyttad lite vid ul. Dock inte tillräckligt för cb skulle ha visat rätt egentligen. Normala nivåer på hcg har ett så vitt spann www.bastpatest.se/blogg/nivaer-av-hormonet-hch-hos-gravida-kvinnor.html så att man ens får göra ett sånt test som cb har går över mitt förstånd, antalet trådar här och på andra forum med kvinnor som är oroliga pga av deras test helt i onödan borde räcka för att förbjuda att det ens säljs.

Jag vet att det är otroligt svårt, särskilt med MF och problem i bagaget men det bästa är att sluta testa när man fått ett tydligt positivt, graviditetstest är inte skapta för att kunna användas på det sättet, dvs att kolla att hcg ökar som det ska, det kan man bara göra med blodprov. Det är tråkigt och och dåligt att vår sjukvård tar så lätt på tidiga missfall och oro vid graviditet och inte ger en den koll och de undersökningar man skulle behöva för att stilla sin oro men också för att kunna få ett konstaterande av ett fel och få en chans att bearbeta det isf och inte befinna sig i nåt sorts limboläge där man inte vet om man ska vara glad eller ledsen och inte kan få fokusera på att må bra.

Jag hoppas verkligen det går vägen för dig <3

Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Mawie
    Glitterpinnar skrev 2017-08-24 00:10:36 följande:

Hur går det för dig ts?

Fick röd blödning i går ganska mycket, och det drar ner i ljumskarna.

Har ringt sjukhuset, men de säger att de inget kan göra. Att jag ska vänta några veckor och sedan ta graviditetstest. Får jag jätteont kan jag komma in!

Har sjukskrivit mig då jag jobbar med barn och skulle vara själv till kvällen.

Kan inte springa i från barnen utan uppsikt och äventyra deras säkerhet om något skulle hända.

Jag vet ju inte om jag får mf el inte det kan ta veckor.

Ska jag sjukskriva mig.

Känns som en skräck om ngt händer på jobbet!
    Bf 14 april, tredje barnet
Svar på tråden Lågt hcg hormon!?