Äter ni vegetarianer halvfabrikat?
Ni som är vegetarianer, äter ni mycket halvfabrikat som tex quorn och Hälsans kök? Om inte, vad käkar ni då? Är det dåligt för hälsan att äta mycket halvfärdiga biffar osv?
Ni som är vegetarianer, äter ni mycket halvfabrikat som tex quorn och Hälsans kök? Om inte, vad käkar ni då? Är det dåligt för hälsan att äta mycket halvfärdiga biffar osv?
Vi varvar lite hemma hos oss. Äter mycket linser, böner, kikärter och så. I grytor då.
Till potatis äter vi oftast nån quorngryta eller sojabullar.
Försöker att inte äta för ofta såna frysprodukter. Blir rätt dyrt i längden.
Har gjort egna linsbiffar ibland, det älskar ungarna men det tar ju lite tid...
Jag och min sambo äter mycket vegetariskt (inget kött, men mjölkprodukter och ägg) och vi undviker halvfabrikat helt faktiskt. Dels för att vi inte förstår halva ingredienslistan och dels för att jag tenderar att få magont av sojaprodukter varje gång vi provat.
Vi äter en del halloumi, i sallad, i stroganoff och som ersättare för burgare.
Det går också åt mycket bönor, linser och svamp som ersättning för animaliskt protein.
Provade nyligen Vegme som är soja, de hade ändå en helt ok ingredienslista, smakade gott och var dessutom glutenfria (slapp dock inte magontet ändå hehe)
Kan icke leva utan Hälsans Köks vego schnitzlar! Skiter fullständigt vad det är i för de är så goda haha. Är lika lat nu som innan jag blev vegeterian (äter mjölkprodukter o ägg dock) så köper en hel del halvfabrikat. Sen Ooumph kom har det ersatt många av de kött/fågelrätter jag åt innan. Dyrt som fan men värt. Bönor o linser kan jag inte äta för mycket av för det står mig upp i halsen till slut och då går det bort totalt. Zucchini o skogschampinjoner (inte vanliga de smakar inget) tröttnar jag aldrig på!