• Anonym (Gbgstyvmamman)

Barnens mamma beter sig konstigt

Jag mår så dåligt just nu för min killes skull. Barnens mor har sakta men säkert kopplat bort honom från barnen. Hon tar beslut utan att fråga honom, senast handlade det om sociala medier där vi nekat barnet då hen inte är gammal nog. Pappan blir alltid "the bad guy". Barnen kallar deras bonuspappa för "pappa" och när vi frågade varför sa barnen att bonuspappan blir ledsen om de inte gör det, när vi frågade mamman sa hon att det var barnen som ville göra det. Hon lägger sig alltid i vad vi gör under våra veckor, skäller och förolämpar pappan, antyder jämt att han inte vill eller kan ta hand om barnen- vilket inte är sant!

Nu har hon sagt att barnen ska bo hos dem jämt. Påstår att barnen mår dåligt här, men när vi pratar med dem låter det inte alls så. Hon har senaste gången de var här börjat hämta barnen på skolan och när vi nekat har vi fått skäll. Vi misstänker även att hon hälsar på dem på skolan då barnen ibland kommer hem och säger "vi ska till mamma ikväll, hon är ledig" och två timmar senare smsar mamman och frågar om hon får hämta dem. Känns mysko.

Finns så mycket mer som har hänt utöver detta.... hjälp! Vad ska vi göra?

• Svar på tråden Barnens mamma beter sig konstigt
  • Anonym (Kvinna)

Din kille ska såklart genast kontakta familjerätten.

Har de något avtal kring umgänge och boende?

• Anonym (Gbgstyvmamman)

Nej, de har bara kommit överens om varannan vecka, men det fungerar sällan och blir alltid bråk under sommar och jul. Vi står handfallna och är ständigt rädda att hon kommer hitta på något drastiskt så småningom

• Kjell2
    Anonym (Gbgstyvmamman) skrev 2017-08-21 10:23:46 följande:

Nej, de har bara kommit överens om varannan vecka, men det fungerar sällan och blir alltid bråk under sommar och jul. Vi står handfallna och är ständigt rädda att hon kommer hitta på något drastiskt så småningom

Kontakta familjerätten för att få till ett fastställt schema. Blir det motstånd där gå till tingsrätten.
  • Anonym (Hmmm)

När det gäller barnet och sociala medier är det något föräldrarna måste komma överens om, du har dock inget med det att göra.

Att dem kallar bonuspappan för "pappa" är bedrövligt och det bör din sambo försöka få stopp på. Barnen har en närvarande pappa i sitt liv, annars hade jag inte reagerat på den saken.

Är du säker på att barnen trivs hos er? Verkar konstigt att dem väljer att åka till mamma på pappaveckorna annars. Kanske ska reglera umgänget?

• Brumma

Ni bör absolut få till en tid på familjerätten för ett samtal. Det låter som om ni behöver ett strikt schema gällande umgpnge, boende osv. Där bör även semestrar, jul, födelsedagar osv tas med. Om mamman inte går med på detta skulle jag rekommendera att stämma på ert umfängesschema.

Att barnen lallar bonuspappa för pappa tycker jag helt bör vara upp till dem (och bonuspappan). Stämmer det att det är pga att bonuspappan inte ska bli ledsen äf det inye ok, men är det ngt de kanske säger till er för att inye göra pappa ledsen med att säga att de VILL kalla bibelskola för pappa, då borde pappan helt klart stötta dem i det. Ni känner dem bäst så det är ju svårt att säga hur det ligger till :)

• smulpaj01
    Brumma skrev 2017-08-21 10:52:33 följande:

Ni bör absolut få till en tid på familjerätten för ett samtal. Det låter som om ni behöver ett strikt schema gällande umgpnge, boende osv. Där bör även semestrar, jul, födelsedagar osv tas med. Om mamman inte går med på detta skulle jag rekommendera att stämma på ert umfängesschema.

Att barnen lallar bonuspappa för pappa tycker jag helt bör vara upp till dem (och bonuspappan). Stämmer det att det är pga att bonuspappan inte ska bli ledsen äf det inye ok, men är det ngt de kanske säger till er för att inye göra pappa ledsen med att säga att de VILL kalla bibelskola för pappa, då borde pappan helt klart stötta dem i det. Ni känner dem bäst så det är ju svårt att säga hur det ligger till :)

Ha ha....autocorrect brumma ....

Vill dem kalla bibelskola för pappa
  • Anonym (H)
    Brumma skrev 2017-08-21 10:52:33 följande:

Håller med
  • Brumma
    smulpaj01 skrev 2017-08-21 11:02:13 följande:

Ha ha....autocorrect brumma ....

Vill dem kalla bibelskola för pappa

:D :D :D

Inte bara ett fel i texten :D

Jäkla telefon ;)
  • Anonym (Gbgstyvmamman)

Ja klart vi blev oroliga att de inte trivs hos oss, men vi tycker väl att det isf ska finnas en bättre lösning än att helt ta bort umgänget med fadern?

Vi har även upplevt att barnen känner att de måste hålla hemligheter. De "minns" aldrig vad de gjort hos mamma och det var yngsta barnet som sa till pappan att mamma ville att de skulle bo där jämt. Hen var jättenervös när hen tog upp det och när vi sa att det inte skulle bli så var hen uppenbart lättad. Pappan satte sig även ner och pratade med barnen efter detta för att kolla ifall det var så att de inte trivdes. Vilket de påstår att de gör. Det är såklart så att de kanske säger så för att inte såra oss.

• Kjell2
    Anonym (Gbgstyvmamman) skrev 2017-08-21 12:23:55 följande:

Ja klart vi blev oroliga att de inte trivs hos oss, men vi tycker väl att det isf ska finnas en bättre lösning än att helt ta bort umgänget med fadern?

Vi har även upplevt att barnen känner att de måste hålla hemligheter. De "minns" aldrig vad de gjort hos mamma och det var yngsta barnet som sa till pappan att mamma ville att de skulle bo där jämt. Hen var jättenervös när hen tog upp det och när vi sa att det inte skulle bli så var hen uppenbart lättad. Pappan satte sig även ner och pratade med barnen efter detta för att kolla ifall det var så att de inte trivdes. Vilket de påstår att de gör. Det är såklart så att de kanske säger så för att inte såra oss.

Har ni varit i kontakt med familjerätten för att få igång ett samtal och ett fastställt schema?
Svar på tråden Barnens mamma beter sig konstigt