Svårt för att bonus kommer och går?
Hej!
Jag är en gift kvinna, med fyra barn. Jag har en sedan innan, en bonus och två med min nuvarande sambo.
Våra stora barn bor varannan vecka.
Jag har ganska svår ADHD, och medicinerar samt jobbar hårt för att leva ett "normalt" liv, vilket fungerar bra. Jobbar dock bara halvtid och sjukskriven resten.
Min mans barn sedan tidigare har nu börjat mellanstadiet och slutat på fritids. Mamman (som jobbar oregelbundna tider) tycker att det är praktiskt att hon går hit ibland när mamman jobbar. Ibland ingen gång mammans vecka, ibland tre ggr.
Jag börjar tröttna! Dottern är självgående, omtänksam och härlig - så inga problem när hon är här. MEN min problematik ställer till det för mina rutiner och jag får det jättetufft när sambon ringer vid två och säger att mamman har meddelat att dottern sover hos oss inatt och kommer om en halvtimme.
Säger jag någonting negativt tolkar min sambo det som att jag inte gillar hans barn - vilket inte är sant. Men han förstår inte riktigt heller hur allvarlig min problematik är och att jag verkligen jobbar stenhårt med mina rutiner osv för att få vårt liv att fungera.
Hur ska jag göra? Jag vill såklart lära mig hantera detta men tills dess måste jag väl nångång få säga nej? Eller är det taskigt?
Hur gör ni andra bonusfamiljer?
(Mitt barn kommer aldrig oplanerat, mitt ex skulle aldrig fråga då han vet att det skulle ställa till det helt för mig).