Självskadeärr, kille 15
Jag skriver här idag för att be er om råd/tips, för att kunna förstå hur det ligger till får ni först veta lite om mitt problem.
Vid 13-års ålder började jag på en ny skola där jag inte kände några sedan tidigare, jag hade svårt att hitta någon jag kunde umgås med, och snart började rykten spridas, folk kollade på mig med nedvärderande blickar och jag gick in i en depression. På denna skola fanns tydligen många andra som mådde dåligt och bl.a hade självskadebeteende eller självmordstankar. På något sätt märkte några att jag mådde dåligt och började skicka bilder till mig, på gråtande ögon och sönderskurna armar. Detta triggade något inom mig, och plötsligt hade jag själv gjort det - rispat min arm med en sax. Detta höll på ett tag, nån gång då och då tog jag till med saxen, trots att jag visste att jag skulle ångra mig.
Och ångrat mig, det har jag gjort rejält mycket. Idag är jag en frisk, 15-årig kille som har insett att självskadebeteende är något av det dummaste man kan ta till när man mår dåligt eftersom ärren senare när man mår bättre kommer påminna en hur det varit, varje dag. Jag drömmer om en karriär där modellerande ingår och därför är det extra viktigt för mig att få bort dessa ärr!
Det är med detta jag skulle vilja få hjälp med - att på något sätt få bort dessa förjävliga ärr! Jag har läst lite om att man kan få laserbehandling, men förmodar att det är oerhört dyrt. Mina ärr är inte speciellt tydliga, men man märker att de finns där. Jag länkar nedan en bild på min arm och hoppas då att någon som läser detta ska kunna säga mig vad för sorts behandling eller liknande som är bäst för min typ av ärrvävnad.
Jag tar tacksamt emot alla tips!
https://www.dropbox.com/s/to58pkohd5tpwza/FullSizeRender.jpg?dl=0