dina ban är lika vIKTIGA?
PENGAR? Vad är det mot lycka?
PENGAR? Vad är det mot lycka?
Förstår inte. Vad är frågeställningen?
Va?
Vad menas?
Pengar är ingenting mot lycka men om man har pengar är det en hjälp på väg till lycka.
Jag menar, att det inte alltid är pengar som gör barn lyckliga. Klart att det hjälper om man har det bra ställt, men det är inte alla som har det, jag menar svenska barn. Fast de kan ha det bra ändå, om de har kärleksfulla föräldrar. Jag tror att de barn, som inte får "allt serverat", blir mera självständiga, och klagar inte och ojar sig, för minsta lilla motgång.
Och de säger aldrig "blähhh" till maten, som serveras.
Det är tacksamma för det lilla, och visar mera respekt till sina medmänniskor. Men det är ju bara, som jag tycker och har upplevt det.
Jag har en bekant, som jobbar på ett fritids. Han ser varje dag, ala de "nyanlända barnen" som har kommit hit till vår lilla kommun.
Han ser att de blir bättre "behandlade", än de svenska barnen. Han jobbar där, och han ser. Hur man "pysslar om dem" liksom.
"vill ni ha mera frukost?, lite juice kanske"? och sen har de fritt att gå in i köket och göra vad de vill!, det får INTE de svenska barnen, det vet de redan.
Enligt honom, verkar det som om att de "nya barnen" har fått en bätre status än dem.
Det handlar om en högstadieskola. Många av de svenska barnen, känner inte att de är lika viktiga längre. Speciellt gäller det pojkarna. Som känner sig "på undantag".
De svenska flickorna blir hur ofta som helst, förälskade i "de nya barnen". De luktar alltid gott, har alltid fina kläder, och märkessko. Och fina telefoner. De har liksom "allt"?
Det var nog det jag menade med min tråd? Att varför har "kommunen" glömmt bort sina egna barn?Ni vet ju tonåringar är??
Lilla Kalle, som har en ensamstående mor, försöker att ge honom allt. Men de nya vinner! Varför vill kommuner byta ut sina egna barn mot nya? Handlar det om gedigna statsbidrag, eller?
De bor hos "familjer" nu. Som får jävligt bra betalt, pr. barn. Tank om lilla Kalle bor i ett sådant hem, som har föräldrar, som har tagit emot et sådant barn?
De får x k i månaden. Eller hur? Stoppa mig inte, jag har en granne som "gör det"! Ja, det är ädelt! Men hur fan känner sig lilla Kalle då?
2 ggr/vecka, kommer det en kommunanställt hit och städar "den nyas" rum. Men lilla Kalle får fan städa sitt rum själv, eller hur?
Det var meningen med min tråd: Att DINA barn är lika viktiga!