• Anonym (v 9)

Abort imorgon, bara gråter

Gravid, pappan och jag är inte tillsammans men han stöttar mig om jag vill behålla. 

Ska göra abort imorgon pga massa omständigheter men jag bara gråter och har en otrolig ångest. Ingen i min familj vet att jag är gravid.. Känner mig så ensam och ledsen just nu.

• Svar på tråden Abort imorgon, bara gråter
  • Anonym (Kvinna37)

Men... måste du verkligen göra abort? Låter som du vill behålla!

• Anonym (S)

Dejtar ni eller ses ni inte alls? om du bara gråter så är en abort inget för dig låter det som.

• Anonym (Kram)

Går omständigheterna inte att lösa på något vis? Oftast går det om man verkligen vill något.

• Anonym (Nej)

Gör det INTE! Avboka tiden! Jag gjorde en abort för 15 år sedan och jag ångrar det än idag. Jag ångrar det djupt! Det är fruktansvärt! Jag tänker på det ofta och blir påmind. Gör det inte! Behåll ditt barn! Du har ju stöd!

• Anonym (v 9)
    Anonym (S) skrev 2017-08-18 19:31:52 följande:

Dejtar ni eller ses ni inte alls? om du bara gråter så är en abort inget för dig låter det som.

vi lever som ett par när vi väl befinner oss i samma land..
  • Anonym (v 9)
    Anonym (Nej) skrev 2017-08-18 22:19:09 följande:

Gör det INTE! Avboka tiden! Jag gjorde en abort för 15 år sedan och jag ångrar det än idag. Jag ångrar det djupt! Det är fruktansvärt! Jag tänker på det ofta och blir påmind. Gör det inte! Behåll ditt barn! Du har ju stöd!

det relistiska är att göra abort men det känns inte rätt :( kände du också så? 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (v 9) skrev 2017-08-18 23:22:53 följande:

det relistiska är att göra abort men det känns inte rätt :( kände du också så? 

Känns det inte rätt så är det inte rätt. Det är ett nytt liv som växer. Ett liv som är till hälften av dig.

Jag själv var bara 14 år och alltså väldigt ung. Jag fattade inte då vad jag verkligen hade gjort men den insikten kom sedan, särskilt efter det att jag fick barn. Allting går att lösa. Även distans mellan er. Jag vet vad jag pratar om då jag själv har haft det så.

Gör det rätta! Älska ditt barn!
  • Anonym (c)

Gör man aborter på helgerna?

• Anonym (Gör det inte..)

Du kan ångra en abort.. men du kommer inte ångra ditt barn.. tro mig! Om du gråter nu och känner ångest, tänk hur du ska må efteråt :(

• Anonym (v 9)
    Anonym (c) skrev 2017-08-18 23:32:30 följande:

Gör man aborter på helgerna?

Man kan komma och få första tabletten på helgen på kk akut för det är bara en tablett som man tar två dagar innan man tar tabletterna som stöter ut fostret..
Svar på tråden Abort imorgon, bara gråter