Kan man få försäkringspengar vid vanprydande ärr i ansiktet vid olycksfall
Jag har verkligen ingen som helst koll på försäkringar och jag är försäkrad genom en familjeförsäkring via min mans fackförening.
För ett par månader sedan rå råkade jag ut för en olycka i hemmet och skadade mig i ansiktet. Jag fick åka in till akuten och sy såret och jag har nu ett vanprydande ärr i ansiktet, trots att sjukvårdspersonalen sade att det troligen inte skulle synas efter att det har läkt. Många har påtalat hur tydligt ärret syns (till och med på en anställningsintervju frågade de vad jag hade gjort i ansiktet, så det syns verkligen) och jag har även fått frågor kring om jag har kontaktat försäkringsbolaget. Det har jag inte gjort! Jag har pinsamt nog ingen koll och visste inte heller att man kunde få ut pengar för ett vanprydande ärr.
Är det någon här som vet hur det går till? Givetvis ska jag kontakta försäkringsbolaget, men jag vill gärna veta hur en sådan här process går till. Jag anmälde ju inte till försäkringsbolaget direkt efter det inträffade, eftersom sjukvårdspersonalen sade till mig att det troligen inte skulle synas efter att det hade läkt. Kan man ändå få någon ersättning?