• Anonym (Chockad)

Druvbörd

Kom precis hem från sjukhuset. Hade ett ultraljud bokat hos BM idag pga mina många missfall. Vid ultraljudet så ser jag direkt att något ser fel ut. Ser ut som femlingsgraviditet utan foster. Inga små druvor med vatten utan ganska stora kulor. Trodde jag var i vecka 10+3 enligt mens.

Åkte direkt till sjukhuset som gjorde UL och frågar mig om ärflighet och sjukdomar. Ingen speciell sjukdom eller ärftlighet men frågar gång på gång om någon i min släkt varit sjuk i något. Vilket de inte har. Frågar läkare 1 vad hon ser på skärmen men hon säger att hon måste fråga en annan läkare. In kommer läkare 2 som återigen frågar om ärlighet och sjukdomar gång på gång. Jag frågar henne vad hon ser och hon säger mola. Jag frågar vad de innebär och hon säger bara: vi letar operations tid till dig nu och sen tar hon läkare 1 och går ut. Får tid imorgon bitti av en tredje och går sen gå hem.

Alltså googlade druvbörd och mina såg så mycket större ut och satt ihop 5 st. Inte som små druvor alls.

Tänk dig livmoder storlek vecka 7 och 5 st av dem sittandes tätt ihop.

Vad är de jag såg?

• Svar på tråden Druvbörd
  • Anonym (ssk)

Dessa druvor kan variera i storlek och det är bra att du fick operationstid så snabbt.

Svar på tråden Druvbörd