Sålt obeject på Tradera
Hej! ??
Jag har sålt en Odd molly kofta på Tradera.
I annonsen skriver jag inget om skicket eller hur der ser ut.
Lägger upp 3 bilder som jag tycker verkligen är rättvisa över hur den ser ut, eftersom att den är stickad så har den blivit nopprig med tiden. På bilderna ser man att koftan är nopprig och utgångspriset är verkligen lågt.
Köparen konkatar mig efter någon dag som hon har fått den och säger att hon vill häva köpet då den är mycket sliten, hon menar på att den är full med håll och så nopprig så den är genomskinlig och även full av katthår. Koftan är storhållstickad och har varit genomskinlig hela sitt liv. Och vi har hund i hemmet, men jag som säljare skulle aldrig skicka iväg en sånhär kofta som hon beskriver för mig.
Hon skriver att hon vill ha tillbaka sina pengar och om jag ska ha tillbaka koftan så ska jag stå för frakten. Jag svarar att detta låter verkligen märkligt eftersom när jag la på koftan på posten så såg sen inte ut så som hon beskriver den för mig.
Efter ett par dagar har hon gjort en stämningsansökan hos domstolen över detta.
Hur går jag tillväga nu? Bilderna visar klart och tydligt koftans skick och jag har inte skrivit att den är ny!! Utgångspriset är verkligen lågt för att vara en kofta ifrån Odd molly.
Nu känner jag min dum, men jag vill inte ge mig. Hur vet jag att hon inte har gjort något med koftan i efterhand.. detta känns så löjligt.
Jag kan känna att när man handlar på Tradera så är det begagnat och man får lixom ta de lite som det är .. så tänker iaf jag när jag handlar ifrån Tradera, såvida det inte är helt åt skogen.
Men hur somhälst hur gör jag nu??