• Anonym (Anonym)

Är min aborterfarenhet onormal? Hur ska en abort vara??

Som titeln lyder, så undrar jag hur en typisk/normal medicinsk abort går till. Alltså, jag gjorde själv en abort för två veckor sedan, men när jag läser andra kvinnors berättelser om deras monsterblödningar och sittanes på toa , blodklumpar som rinner ur en, så undrar jag om min abort verkligen var " normal"?

Jag har ingen vän som gjort en abort så jag har ingen att fråga tyvärr , men hur det var för Er, era erfarenheter?

Efter att jag tagit de vagniala tabletterna hemma så tog det en och en halv dag!! tills de började blöda. Det gjorde ont en halvtimme sen så avtog det helt.

Första veckan kanske jag behövde byta binda var tredje/fjärde timme , den var långt ifrån full ens.

Nu två veckor senare blöder jag fortfarande men färgen skiftar mellan klar ljusröd och mörkröd... ska det vara så? Behöver inte alls byta binda ofta numera. Varför blöder jag inte lika mycket som alla andra ??

• Svar på tråden Är min aborterfarenhet onormal? Hur ska en abort vara??
  • Anonym (Abort och MA)

jag har erfarenhet från dels från en medicinsk abort i v.8+6 och en missfallsbehandling i v.6+3. Missfallsbehandlingen är precis likadan som en medicinsk abort, och för mig skiljde det sig jättemycket åt mellan dem båda. Min abort var precis som de andra du hört, extremt stora blödningar och klumpar, kräktes och hade ont. Missfallsbehandlingen var en lite rikligare mens, och kände ingenting alls. Hade inte det minsta ont, och nu drygt två veckor senare så har jag några få spottings kvar. knappt det. Så det verkar kunna skilja sig åt väldigt mycket. Jag läste i informationsbladet jag fick med mig hem att behandlingen int gick att göra smärtfri, men för mig kändes det ingenting som jag skrev innan. Jag har testat med graviditetstest och det är också helt negativt nu. Så jag får väl anta att det har gått bra.

Svar på tråden Är min aborterfarenhet onormal? Hur ska en abort vara??