• Anonym (Björn)

Svensken från Mali

Tur att han var så smart att han överlevde och att vi löste det, men han skäms över sin dumhet att antagligen ha kostat oss en massa.
    Bör han betala tillbaks och vilka risker kan det vara med att ha konverterat till islam?

• Svar på tråden Svensken från Mali
  • fornminne

Betala tillbaks vadå? När han reste i Mali var landet fullt av turister. Det var oroligt på vissa ställen, men inte så farligt och inte där han befann sig. Det blev mycket värre sen.

Han var på motorcykelresa och tog inga orimliga risker. Han befann sig inte i någon krigshärd. Han och de andra hade bara otur.

Sen tror jag inte att han är muslim på riktigt, han konverterade för att överleva. Nu behöver han väl inte bry sig om det längre om han inte vill.

• Anonym (Björn)
    fornminne skrev 2017-08-11 20:15:20 följande:
    Betala tillbaks vadå? När han reste i Mali var landet fullt av turister. Det var oroligt på vissa ställen, men inte så farligt och inte där han befann sig. Det blev mycket värre sen.

Han var på motorcykelresa och tog inga orimliga risker. Han befann sig inte i någon krigshärd. Han och de andra hade bara otur.

Sen tror jag inte att han är muslim på riktigt, han konverterade för att överleva. Nu behöver han väl inte bry sig om det längre om han inte vill.
    Men var knappast obekant att det kunde hända. Han beklagade själv om detta kostat, i TV.

Han gick där i åratal och levde som dom, vem vet hur djupt hans islamism sitter.

Själv tror jag att han bara var smart hög-pannad som han är.
  • Anonym (Björn)
    kontrollant skrev 2017-08-11 20:31:36 följande:
    Har du läst men inte förstått? www.svd.se/gustafsson-till-media-kanner-ingen...

OT: Undrar också varför du har startat tråden under "anonyma diskussioner"?
    Inte läst allt men hört honom själv, jag litar mest på källan. Dessutom kan ett fåtal läsa SvD Premium har jag märkt.

Tråden är fri att kopiera tror jag.
Svar på tråden Svensken från Mali