• saraemma4

Mirtazapin

Hej! Jag har testat att äta Mirtazapin mot nedstämdhet, oro och sömnproblem. Gick upp sex kg på några veckor och hade ingen bra effekt alls av dom. Nån som vet hur lång tid det tar att gå ner dessa kg igen? Har slutat med tabletterna för en vecka sen.

• Svar på tråden Mirtazapin
  • U never saw me

Lika lång tid som om du hade gått upp av annan anledning. Det beror ju på ämnesomsättning, kost och motion. Jag upplevde dock att det tog ett tag innan ämnesomsättningen blev normal. Jag gick upp av medicinen trots att jag inte åt mer eller tränade mindre.

• saraemma4

Ok! Jag har också gått upp utan att äta mer :( Men nu får jag skärpa mig ordentligt och försöka gå ner detta igen!

• emsja

Hejsan!

Usch vad trisst för dig.. Jag började på dessa för en vecka sen och har nog aldrig mått såhär dåligt rent känslomässigt som den senaste veckan. Känslorna har levt loppan och det har varit som PMS x10.. Jag har och är fortf (ska ringa min läkare imorgon och be om att få sluta med dessa omedelbart) otroligt hungrig och sötsugen hela tiden. När jag ätit en måltid och känner mig mätt så vandrar tankarna iväg omedvetet till vad och när jag ska äta nästa gång, helt sjukt! Och då lever jag ändå med ganska kraftiga PMS besvär annars också.. Jag har på en vecka gått upp 1,5 kg, är konstant trött, dåsig och yr, jätte obehagligt!

Jag har vid flera tillfällen ringt vårdcentralen i oro över alla biverkningar men fått till svar att jag måste ge det tid, idag fick jag en panikångest attack (som jag inte fått på år och dag) och har nu bestämt mig för att säga till på skarpen att jag absolut inte vågar ta denna mer..

hoppas också precis som du att min ämnesomsättning blir normal ganska fort igen.. Hur känner du dig nu ett par dagar efter att du slutat?

• saraemma4

Hej! Fy va jobbigt ???? Visst kan man må sämre i början men det får ju finnas gränser känner jag. Det var så skönt att sluta med dom, suget försvann nästan direkt men kilona tig längre tid att bli av med. Nu efter snart två månader har jag fortfarande två kg kvar, men det går neråt i alla fall. Hoppas det går bea för dig!

Svar på tråden Mirtazapin