Pappan använder barnen för att trycka ner och straffa mig
Jag har 2 små barn (2 och 6 år) med en man som snart får mig att gå under. Han har kastat ut både mig och mitt äldsta barn flera gånger (när yngsta föddes bestämde jag mig själv för att gå). Han har alltid varit en översittare som behandlat både mig och barnen illa.
När jag lämnade så bodde barnen hos mig tills han en dag ville ha dem växelvist. Vi har gemensam vårdnad så jag kände att jag inte något att säga till om. De började bo varannan vecka och det fungerar överlag lite sisådär.
Pappan har träffat en ny och de talar båda illa om och ljuger om mig till barnen. Framför allt äldsta har svårt att sortera ut vad som är sant och inte. Pappans nya köper saker till barnen heeela tiden. Har jag köpt något (klädesplagg, leksak, cykel) så köper hon något finare och bättre så fort hon får nys om det. Facebook svämmar över av bilder på "hennes" barn som hon säger.
Så fort barnen är hos pappan så får de inte ringa eller ha kontakt med mig (trots att barnet vid flera tillfällen gråtit över att hon inte vill till pappan). Så fort barnen är hos pappan så använder han barnen mot mig för att göra mig illa. Jag får inte träffa dem eller ringa dem för att jag inte gör vad han vill eller tycker.
Vi har varit hos familjerätten. De fick även in en orosanmälan där de ville prata med äldsta barnet på grund av att de själva upplevde oro. Men barnet sa bara att allt är bra och skämtade bort frågor och bytte samtalsämnen. Soc-tanten valde då att lägga ner eftersom där inte fanns något oroväckande.
När jag talat med soc om hans sätt att använda barnen för att trycka ner mig samt att han talar illa om mig till dem så menar de på att jag överdriver. Vid samarbetssamtal så sitter pappan och ljuger och då menar soc på att jag överdriver och försöker skapa en konflikt som inte finns.
Jag känner mig oerhört maktlös. Har ingenstans att vända mig och ingen hjälp att få. Det har gått så långt att jag funderar på att bara ge upp allt och fly landet. Men när han gång på gång använder det käraste jag har för att bryta ner mig bit för bit så känner jag att jag går sönder. Jag orkar snart inte mer. Att aldrig få ringa dem. Att han kan skita i att lämna dem till mig för att straffa mig eller vad det nu kan vara. Ljuger, kallar mig för fula saker. Jag orkar inte mer.