• sjumilaskogen

    Gravid och sjukskriven för psykisk ohälsa

    Hej alla!

    Jag är en tjej på 26 år lever ihop med min sambo sen 1 1/2 år tillbaka.

    Jag är hemma för jag är sjukskriven för psykisk ohälsa och är under utredning hos

    Psykiatrin för att se om jag har någon typ av diagnos och få hjälp med min vardag helt enkelt.

    Nu har jag gott och blivit gravid vilket inte var planerat. Min sambo har barn sen innan och jag vet att han är världens bästa pappa. Vi vet just nu inte hur vi ska göra. Jag har längtat efter barn sen jag var 15. Försökte skaffa barn med min förra sambo men inget hände. Har även varit med om ett missfall när jag var singel.

    En del av mig vill men jag vet att att det inte är just optimala just nu för vi har det bästa ekonomiska eftersom jag är sjukskriven. Men samtidigt vill jag så gärna bilda familj med min Sambo och även ta vårt ansvar. Vet inte hur jag kommer må om vi väljer abort för det känns så fel när vi älskar varandra och pratar om barn och framtid. Min sambo vet inte just nu vad han vill och jag vill inte tvinga honom till något han inte vill. Han är mest orolig över mig hur jag ska hantera allt.

    Finns någon med bra tips eller varit i samma sits?

    P.s min sambo är fast anställd och jobbar 80% och jag är det med och jobbade 100%

Svar på tråden Gravid och sjukskriven för psykisk ohälsa