• Mirelle

Bomba med skönhetstips!

Som rubriken lyder! Tråden är tänkt för alla era bästa skönhetstips! Till oss 30+ småbarnsmorsor med tröttrynkor och alla andra som tycker att de behöver. Gärna kreativa idéer:)

• Svar på tråden Bomba med skönhetstips!
  • Lamo11

Mitt bästa husmorstips för pormaskar (särskilt på näsan!) är att blanda saft från en halv lime med bakpulver så det blir en smet. Applicera i ca 10 min. Bättre än alla dyra plåster och man ser en jäkla skillnad. Är man superkänslig ska man vara försiktig eftersom det kan svida lite.

• Beya

Concealer under mina ögon gör stor skillnad! Kan tom se lite pigg ut om jag använder det;) rouge är också ett måste.

• U never saw me

Hudvårdsserum med AHA-syror fungerar för de flesta hudproblem (dock ej om man har känslig hy kanske). Om man har torr flagig hy så blir den istället mjuk och fin, har mat finnar eller allmänt fet hy så fixar den även det. Man får helt enkelt en jämn, återfuktad och ren hy. Dock superviktigt att använda solskyddsfaktor då huden blir mer solkänslig.

• UniformYankie
    Beya skrev 2017-08-11 12:13:24 följande:

Concealer under mina ögon gör stor skillnad! Kan tom se lite pigg ut om jag använder det;) rouge är också ett måste.

Glöm inte att använda ögoncreme under. Concealer och puder har en förmåga att trötta ut den känsliga huden kring ögonen, och huden kring ögonen är den som oftast visar de första tecknen på åldring. 
  • Mirelle
    UllaBella 8888 skrev 2017-08-11 12:50:19 följande:

Att sova i gästrummet varannan natt så att man slipper den akuta sömnbristen. Mirakelkur!

Ha ha, ja, sömn och kost...det där med att leva som man lär...

Härligt! Fyll på :):)
  • nevermind
    Beya skrev 2017-08-11 12:13:24 följande:

Tikeis rosa concealer är fantastisk under ögonen!!
  • Beya
    UniformYankie skrev 2017-08-11 21:50:37 följande:
    Glöm inte att använda ögoncreme under. Concealer och puder har en förmåga att trötta ut den känsliga huden kring ögonen, och huden kring ögonen är den som oftast visar de första tecknen på åldring. 
    Det har du rätt i glömde skriva det, kanske för att det är självklart för mig att ha ögoncreme under:) använder aldrig puder numera just för att det gör så att rynkorna framhävs.
  • Kevin741953

Skulle rekommendera Original Silicea, finns för både man och kvinna. Sveriges mest sålda skönhetsprodukt - Såg resultat redan efter 3 månader, både med håret, huden och naglarna. 

Det bygger upp kroppens bindväv inifrån och tillför huden, naglarna och håret de viktiga ämnen som de är uppbyggda av! 

Rekommenderas varmt! Du kan hitta produkten till ett bra pris på vitosine.se, köper alltid därifrån och har fungerat felfritt. 

• Evm

1. Färga fransarna och brynen. Jag gör det var sjätte vecka och behöver aldrig sminka mig. Jg gör det på salong men det går ju att göra själv också.

2. Använd solkräm. Inte just nu då kanske men vår och sommar.

• rosendalen

Du bad om kreativ lösning så här kommer min!
    Fixa naglarna och sätter på dig något exklusivt smycke (typ någon gammal familjering / diamantring / armband ect). Ett lätt sätt att känna sig piffig, och känner man sig fin brukar utstrålningen jobba till ens fördel ;)

• skincares

Ammar du inte så skulle jag göra en tandblekning det gör jättemycket för helhetsintrycket tycker jag.

Sen tycker jag att det allra viktigaste är att ta hand om sin hud, men då är ju hudvård mitt största intresse. Läs gärna på min blogg där jag delar med mig av forskningsresultat om hudvård, produkter jag provat o info om vilka ämnen man ska leta efter i sina hudvårdsprodukter;

skincares.blogg.se/

Svar på tråden Bomba med skönhetstips!