• Ananazz

Är det farligt med möglig yoghurt?!

Oj herregud, åt en otroligt sur yoghurt för cirka 40 min sedan.
    Slarvade med att kolla på den mm trodde den var ok eftersom före bästa datumet går ut 22/08/17.. men den smakar helt felt! Sur, äcklig men åt den endå. Borde jag vara rädd? Har läst att jag ska förvänta magsjuka! Är livrädd för att spy och för magsjuka..!Gråter Det måste vara mögel eftersom den går ut först om nästan två veckor...

AHH HJÄLP!

• Svar på tråden Är det farligt med möglig yoghurt?!
  • nuharjagbytt

Lite mögel är inte farligt men det är nog inte det. När jag googlar får fram att det inte är farligt att äta yoghurt som surnat, bara mer av de goda bakterierna. Du kan dock bli lite lös i magen.

• Ananazz
    nuharjagbytt skrev 2017-08-09 10:28:17 följande:

Lite mögel är inte farligt men det är nog inte det. När jag googlar får fram att det inte är farligt att äta yoghurt som surnat, bara mer av de goda bakterierna. Du kan dock bli lite lös i magen.

Jaha som diarré? Hmm okej, trodde att jag skulle bli magsjuk/matförgiftad..stod det på ett par ställen känner mig fortfarande inte helt säker? Men hade någon kräksjuka i mars inte så troligt att jag får det nu igen? Nej jag har ingen aningRynkar på näsan.
  • Ananazz

Har klarat mig från gammalt bröd? Fast det kanske inte är samma sak..Obestämd

• Loigios

Men varför i helvete åt du vidare om den smakade dåligt? Blir du sjuk får du skylla dig själv

• Kjell2
    Ananazz skrev 2017-08-09 10:13:06 följande:

Oj herregud, åt en otroligt sur yoghurt för cirka 40 min sedan.
    Slarvade med att kolla på den mm trodde den var ok eftersom före bästa datumet går ut 22/08/17.. men den smakar helt felt! Sur, äcklig men åt den endå. Borde jag vara rädd? Har läst att jag ska förvänta magsjuka! Är livrädd för att spy och för magsjuka..!Gråter Det måste vara mögel eftersom den går ut först om nästan två veckor...

AHH HJÄLP!

Troligtvis inte mögel utan bara surnat. Inte gott men vanligtvis ofarligt. Har du otur har det uppstått någon dum bakterietillväxt som gör att du blir dålig i magen.

Inte mycket att göra, bara att avvakta.
  • Ananazz
    Loigios skrev 2017-08-09 10:50:12 följande:

Men varför i helvete åt du vidare om den smakade dåligt? Blir du sjuk får du skylla dig själv

Jag trodde den var ok eftersom den går ut om 2 veckor och sedan har jag aldrig heller ätit mögliga/dåliga mejeriprodukter tidigare vad jag har vetat så var inte helt säker..Skäms
  • Ananazz
    Kjell2 skrev 2017-08-09 10:53:46 följande:
    Troligtvis inte mögel utan bara surnat. Inte gott men vanligtvis ofarligt. Har du otur har det uppstått någon dum bakterietillväxt som gör att du blir dålig i magen.

Inte mycket att göra, bara att avvakta.
    Aaah okej tack för svaret!
Svar på tråden Är det farligt med möglig yoghurt?!