Vad ska jag göra med alla ägg?
Jag har 24 ägg hemma och undrar vad tusan jag ska göra med dom? Omelett är ett förslag förstås men sen då?
Jag har 24 ägg hemma och undrar vad tusan jag ska göra med dom? Omelett är ett förslag förstås men sen då?
Pannkaka, muffins, äggröra, äggsås, paj
Frys in äggen. Det kan man göra om man knäcker dom och blandar ihop gulan och vitan innan.
Vill du inte det så kan du steka, koka, göra omelett, äggröra, scrambled ägg, sockerkaka eller annan kaka, maränger mm. Googla på äggrecept så kommer du hitta massor av idéer! Se tex här: www.mabra.com/enkla-och-nyttiga-recept-med-agg-10-favoriter/
Annars så håller ägg länge, betydligt längre än det bäst-före-datum som står på förpackningen om de har förvarats i kylskåp. Du kan testa om äggen blivit för gamla genom att lägga dom i vatten. Lägger den sig ner är den helt färsk. Ställer den sig upp är den ok. Lättar den och flyter upp till ytan har den blivit för gammal
Jag äter 14 ägg i veckan till frukost.... och vi är 4 i familjen så hos oss hade de iaf inte hunnit bli gamla....
Baka en kaka och gör en omelett eller två så är de borta snart.
Ugnspannkaka har jag aldrig gjort. Vad brukar ni servera med det? Det verkar vara exakt samma recept som vanliga pannkakor när jag kollar på nätet?