• Anonym (MA)

Efter cytotec vid MA

Började missfallsbehandling med cytotec den 27/7, nu kommer det några enstaka spottings per dag och jag har testat med graviditetstest som är så gott som negativa (man kan ana en skugga om man kollar väldigt noga, sambon såg inget). När kan man förvänta sig att ägglossningen kommit igång igen? När kan man börja försöka på nytt?

• Svar på tråden Efter cytotec vid MA
  • Anonym (-08)

Men har du inte blött ordentligt? Cytotec funkar inte alltid så har du inte fått en ordentlig blödning måste du få det först innan kroppen kan komma igång igen. Återkontroll bör du självklart gå på också. Utebliven äl är vanligt efter MA.

• Anonym (MA)
    Anonym (-08) skrev 2017-08-08 18:42:23 följande:

Men har du inte blött ordentligt? Cytotec funkar inte alltid så har du inte fått en ordentlig blödning måste du få det först innan kroppen kan komma igång igen. Återkontroll bör du självklart gå på också. Utebliven äl är vanligt efter MA.

Jo, det har jag givetvis gjort :) glömde skriva det. Jag har blött som en rikligare mens första dagarna. Vid cytotecbehandlingen blödde jag mer. Menade mer på att nu kommer det enbart spottings och att jag testar så gott som negativt nu. Har återkontroll den 23/8. Det var ju mindre roligt med utebliven äl, får vänta och se. Hur ska man veta när ägglossningen inträffar? Räknar på man blödningen som en mens?
  • Anonym (-08)

Jamen då så, då är väl det mesta ute. Spottings kan man tyvärr ha länge efteråt. Mitt rekord efter missfall är 7 veckor totalt! Man kan räkna missfallet som mens, men det går inte räkna med att äl kommer som vanligt. Det kan den göra, men lika ofta uteblir den. Man får hålla koll på äl-symptomen helt enkelt.

Svar på tråden Efter cytotec vid MA