• Stuppis1

Flicknamn

Dessa förslag har kommit upp i våra diskussioner när vi försöker välja namn till vår dotter. Jag gillar dem alla men vill gärna höra era synpunkter på dem, motivera gärna varför ni gillar/ogillar vissa namn. 

Kom också gärna med fler förslag i samma stil, dvs korta namn som går att uttala på de flesta språk.

Tack tack! :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flicknamn
  • Helmy94

Jag gillar Alba och Nora av dina namn ???? Även Julia är fint! Elise är finare en Elisa tycker jag ????

• Stuppis1
    Helmy94 skrev 2017-08-07 18:49:36 följande:

Jag gillar Alba och Nora av dina namn ???? Även Julia är fint! Elise är finare en Elisa tycker jag ????

Tack för förslag, jag älskar också namnet Elise men det är upptaget då det redan finns i familjen så då känns Elisa som en kompromiss :) Har funderat på att ha Elise som mellannamn dock, kanske Clara Elise eller Alba Elise. Tycker de två kombinationerna är fina :) 
  • Elda86

Personligen gillar jag Alba av dina namn eftersom det verkar vara hyffsat ovanligt för att de ska vara "unikt" men lätt att uttala, även om ni kanske får frågor om ni gillar skådespelerskan :) Men kan även tipsa om Ina, ett kort och fint namn :)

• Elderberry

Sonja, Alba och Julia tycker jag är finast av namnen, röstade på Sonja.

Clara, Elisa och Nora är alla namn som jag tröttnat på. De kanske inte är så vanliga men jag tycker ändå att de tas upp väldigt ofta, Elisa liknar Elsa och Elise (som var så poppis för några år sedan). Nora liknar Nova som jag är väldigt trött på.

Victoria är fint, det lär nog bli smeknamn som t.ex. Vickan eftersom det är ganska långt.

Röstade som sagt på Sonja, men Alba tycker jag nästan lika mycket om, två väldigt vackra namn.

Svar på tråden Flicknamn