NZZZZ skrev 2017-08-07 02:03:12 följande:
NU är jag med! Nu känns det logiskt :) Då förmodar jag att din flickvän ska bära barnet med hennes ägg. Har du blivit behandlad så du inte har mens längre osv? Irrelevanta frågor och jag googlade tom innan men fanns inget vettigt svar, är nyfiken bara :) Vet du om ni behöver insemination eller ivf? Efter saker och ting som hänt på sista tiden så kan jag lägga till att gener inte betyder ett smack i slutändan, men det tog tid att komma dit.
Jag är kvinna, tillsammans med en man som lider av azoospermi (total avsaknad av spermier). Finns som det ser ut nu inga i testiklarna heller så blir inga biologiska barn ihop. En otroligt ledsam nyhet som tagit tid att acceptera. Nu står vi i kö inför donation. Vi kommer förmodligen åka till Danmark för kön är LÅNG på Sahlgrenska. Dock vill vi hinna gifta oss först osv så vi planerar inför det först :)
Ja, vi lever precis som vilket heteropar som helst i övrigt och ingen av oss tänker på mitt förflutna och jag har alltid betett/klätt mig som en kille och levt därefter. Även om jag skulle kunna bära barnet så känns det för mig inte naturligt, om du förstår vad jag menar. Jag skulle inte kunna jobba eller ens gå ut eftersom jag inte är öppen transsexuell. Att se en man med gravidmage skulle väl höja en del ögonbryn kan jag tänka mig, haha! Familj/släkt och nära vänner vet såklart om det eftersom dom känt mig hela livet. Dessutom spelar det ju inte så stor roll för mig om det är mitt biologiska barn, så jag tycker hellre att hon kan få det biologiska. Hon har ju aldrig tänkt att jag skulle bära barnet heller ändå :)
Jag har fått testosteron i form av spruta var 3:e månad sen jag var 18 år och det slår väl ut allt östrogen som kroppen tillverkar, därav ingen mens. Jag har för mig att jag läst någonstans att en transexuell man kan sluta med hormonet i något år för att kroppen ska hinna återställa sig lite och sen bli gravid, men att det kanske inte heller är helt säkert. Jag kommer inte ihåg.
Jag vet inte. Jag är inställd på insemination och skulle det inte ta så får man väl byta ut sina sista försök till ett IVF? Jag vet ju inte hur många försök man har på sig som landstinget bekostar, jag hittar ingen information om det. Vad vi vet enligt tidigare gynundersökning så ska det inte vara något fel på henne iallafall, sen kan det ju alltid ta tid att bli gravid ändå och mycket kan också hända på kort tid, så vi får se helt enkelt. Jag har suttit och läst hela kvällen om utredningar och vad folk har fått för frågor osv, lite komiskt att alla är lika nervösa inför första besöket och vad för typ av frågor som kommer ställas och om det finns rätta svar osv. Tur att man inte är ensam!