Gravid trots negativt test?
Hej. Ska försöka kortfattat mig, har haft svårt att bli gravid. Fick vår son efter många år och tillslut utredning och hormon medicin. Nu är han lite över 1 år och vi har börjat försöka igen. Vill så gärna slippa bli gravid via läkarhjälp, utan vill bli det naturligt.
Nu är det så att jag har samma symtom som när jag var gravid med sonen. Illamående, yr, "växtvärk" som inte är som vanlig mensvärk enl mig. Stick i brösten, konstig i magen och en blöt känsla i underlivet. Kommer tydligt ihåg den med sonen då jag ständigt sprang o kollade så jag ej blödde. Vilket jag aldrig gjorde btw.
Men har testat med tre test, alla negativa.
Har tyvärr struntat i äl tester då de stressade mig, så vet ej exakt när äl var. Men vet att jag haft äl känning o sekret, dock skrev jag ej upp när det var..
Dock brukar jag ha mens tidigast D 27 och allra senast D 31. Normalt på D28.
Idag är dag 29. Testade i morse, negativt. Testade med rfsu testa tidigt i förrgår eller dagen innan, negativt...
Hörde dock någonstans att man kan testa med äl tester, så igår på vattnigt urin fick jag starkt kontroll streck och ett svagare test streck.
Läste även om andra som fått starka streck på äl och svaga på gravid test.
Och med samma princip om nu äl test funkar, så är det logiskt att grav test inte kunde upptäcka graviditet då det är för tidigt? Äl test som då kanske är känsligare gav ju precis plus?
Någon som varit med om ngt liknande? Gällande symtom och test eller äl test?
Antar att det bara är att vänta..