• humlan24

Psykyiskt sjuk?

Jag har råkat ut för en person som gör allt för att förstöra mitt liv. Hon hämnas och försöker trycka ner mej. Är svårt att undvika henne då det är en jobb relation. Hon har alla andra på sociala medier men vill inte ha mej där och hon pratar med alla andra utom mej.

Någon med tipps på hur jag kan göra?

• Svar på tråden Psykyiskt sjuk?
  • Mortiscia80

Blockera henne på alla sociala medier, om det inte går får du helt enkelt radera inlägg/meddelanden och ignorera. På jobbet bör du prata med din chef då det räknas som mobbning. Gå framför allt inte in i några diskussioner med henne, sätter hon igång att bråka på jobbet så be henne lämna dig ifred och gå därifrån. Följer hon efter går du raka spåret till chefen. Lycka till!!

• Pirken

Acceptera att hon inte vill lägga till dig.

• Nandez
    Pirken skrev 2017-08-05 21:51:37 följande:
    Ja, så är det.
  • humlan24
    Pirken skrev 2017-08-05 21:51:37 följande:

Fast man kan inte göra så enligt folk jag pratat med. Då har man ingen från jobbet där.
  • Dumbledore
    humlan24 skrev 2017-08-07 09:06:36 följande:

Fast man kan inte göra så enligt folk jag pratat med. Då har man ingen från jobbet där.

Klart man kan. Jag har vissa kollegor på sociala medier, andra inte. Beror ju på vad jag tycker om personen i fråga.
  • Dumbledore

Och man behöver fan inte vara psykiskt sjuk för att man inte gillar en kollega! Det är osmidigt att visa det så tydligt, men definitivt inte ett tecken psykisk ohälsa.

• humlan24
    Mortiscia80 skrev 2017-08-04 18:57:22 följande:

Blockera henne på alla sociala medier, om det inte går får du helt enkelt radera inlägg/meddelanden och ignorera. På jobbet bör du prata med din chef då det räknas som mobbning. Gå framför allt inte in i några diskussioner med henne, sätter hon igång att bråka på jobbet så be henne lämna dig ifred och gå därifrån. Följer hon efter går du raka spåret till chefen. Lycka till!!

Hej! Ok. Blir såklart jätte ledsen , känner mej utanför . Hat pratat med chefen i slutet på förra veckan . Hon sa att de är hon som väljer vilka hon har på sociala medier. Enligt hennes chef så är det inte ok. Antingen har man alla där eller så säger man att ingen från jobbet.

Tack för ett bra svar :)
  • humlan24
    Dumbledore skrev 2017-08-07 09:10:44 följande:

Och man behöver fan inte vara psykiskt sjuk för att man inte gillar en kollega! Det är osmidigt att visa det så tydligt, men definitivt inte ett tecken psykisk ohälsa.

Fast det räknas som mobbning då den personen pratar bakom min rygg och vägrar samarbeta med mej.
  • Dumbledore
    humlan24 skrev 2017-08-07 09:12:31 följande:

Fast det räknas som mobbning då den personen pratar bakom min rygg och vägrar samarbeta med mej.

Ja? Men hon behöver inte vara psykiskt sjuk för det.
  • humlan24
    Dumbledore skrev 2017-08-07 09:13:32 följande:

Ja? Men hon behöver inte vara psykiskt sjuk för det.

Hon har sagt till alla att jag är psykiskt sjuk . Var otydlig ursäkta.
Svar på tråden Psykyiskt sjuk?