• Anonym (Ledsen & Orolig)

Känner inte barnet

Hej!

Jag vet inte riktigt vart jag skall ta vägen. Det är så att jag gick in i vecka 19 igår. Den senaste månaden har jag känt av det lite mer att där faktiskt är något som lever och rör på sig. Sedan igår eftermiddag har jag inte känt något alls och jag har blött lite men inte så mycket.  Jag måste erkänna att jag känner mig lite smått orolig att något har hänt. Borde jag vara orolig eller bara fortsätta som vanligt.
    Jag kan även berätta att jag fick ett missfall i december förra året och då var jag i vecka 11.  

Vad skall jag göra.? Skulle behöva lite råd.

• Svar på tråden Känner inte barnet
  • EpicNurse

Det är normalt! Fostret är fortfarande så litet att det inte har ett regelbundet rörelsemönster. Man behöver inte känna regelbundna fosterrörelser förrän efter v 24-25.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Mvc)

Kontakta mvc för koll med ctg eller doppler imorron! Tyvärr tillhör man ju inte förlossningen förrän v.22, annars hade du kunnat åkt dit.

• Anonym (Mia)
    Anonym (Mvc) skrev 2017-08-03 21:38:39 följande:

Kontakta mvc för koll med ctg eller doppler imorron! Tyvärr tillhör man ju inte förlossningen förrän v.22, annars hade du kunnat åkt dit.

Varför?! Det är ju helt normalt att inte känna på flera dagar i de tidiga veckorna. Det finns en anledning till att man inte tillhör förlossningen! Man gör inte akuta kontroller av den anledningen för begreppet "minskade fosterrörelser" finns inte så tidigt i graviditeten!
  • Anonym (Mvc)
    Anonym (Mia) skrev 2017-08-03 21:50:11 följande:
    Varför?! Det är ju helt normalt att inte känna på flera dagar i de tidiga veckorna. Det finns en anledning till att man inte tillhör förlossningen! Man gör inte akuta kontroller av den anledningen för begreppet "minskade fosterrörelser" finns inte så tidigt i graviditeten!
    Ja, det är normalt, men säg det till en orolig hjärna! För sinnesfriden kan det vara värt att kolla upp det en extra gång. Att oroa sig så man nästan kryper ur skinnet är inte bra det heller. Men du kanske bara haft graviditeter som flutit på? Jag hade EXTREMT svårt att få barn så oro är nåt jag känner igen och har full förståelse för. F.ö håller jag inte med om att v.19 är de "tidiga" veckorna. Till v.12 räknas som tidigt.
  • Anonym (Ledsen & Orolig)

Just nu är jag lite lugnare igen för jag märkte av den lille igår kväll och just nu är den i fullgång.

Svar på tråden Känner inte barnet