Jag gillar Finland mer, de är mer smarta när det gäller invandringspolitiken, de har bättre familjepolitik, och där jag varit i lite mindre städer, så har folk varit mycket trevligare och gladare och öppnare än den vanliga medelsvensson som jag stött på. Som kristen så känner jag att andliga atmosfären är mycket ljusare än i Sverige så för mig är Finland ett land där jag kan slappna av, mycket mindre oroligt land än Sverige, speciellt Sthlm inte minst förorterna.
Där min mormor bor sker knappt några inbrott, man kan känna sig trygg med David stjärna runt halsen har nästan bara fått positiv feedback med glada leenden. i Sverige blir det mycket arga blickar.
Det enda jag inte gillar med Finland är att det är mycket dyrare där än i Sverige.
Nästan hela min mammas släkt bor där och så fort Gud ger mig sitt medgivande, då han är klar med mig här, så drar jag härifrån fortare än någon hinner säga citronlakrits.
Jag bor i en förort där ungdomsgäng får sno motorcyklar, även från andras förråd som de brytit sig in in, köra omkring med dem nattetid och störa folk alltså med stulna mopeder och polisen gör inget.
Om jag skaffar barn i Sverige så vill jag inte att de ska växa upp i en förort, här är det snart folket som tar rätten i egna händer då laglösheten bara ökar och folk får skjuta andra till döds och ändå blir de frisläppta.
Heja Finland! kohta tulen takas!!