Snabbt missfall?
Hej!
Hur snabbt kan man få missfall?
Jag och sambon försöker på en 2:a nu och slutade med p-medel 6 juli, alltså bara drygt 3 veckor sen. Bara 5 dagar senare fick jag en blödning i 5 dagar, vilket jag tänker som normalt p.g.a hormoner och sånt när kroppen återställer sig.
Hur som. Vi har sexat på, inte brytt oss om att kolla äl eller nåt, bara kört på. Händer det så händer det, liksom. Grejen är... igår och i förrgår mådde jag illa på morgonen och typ kallsvettades dag och natt. Idag fick jag lite värk i magen och så började jag blöda. Såg ut som helt vanlig mens, bara mycket på en gång mot vad jag normalt har första dagen.
Kan det ha varit ett väldigt tidigt missfall eller är jag bara oregelbunden efter att ha använt p-medel i drygt 1,5 år? Enligt min menskalender på mobilen har jag inte ens haft äl mellan 11 och 31 juli. Senaste riktiga mensen hade jag mellan 27 juni och 4 juli.
Jag har mig veterligen aldrig haft missfall tidigare. Gjorde en tidig abort i augusti 2016. Vad tror ni? Har aborten påverkat så jag fått missfall? Eller är det inte ens troligt att det är ett missfall?
Tacksam för svar.