• Blivit anklagad

Psykisk barnmisshandel?

Hej.

Jag har aldrig nedvärderat mina två barn.

De bråkar extremt mycket.

De är 2,5 och 3,5 år.

Jag brukar säga till i bestämd röst först men de lyssnar inte.

Dottern gråter för att sonen är elak och vice versa.

Vi har även katter och måste säga till dem att vara försiktiga.

Jag höjer rösten alldeles för mycket för att de bara hånar eller ignorerar mig och jag blir galen.

Jag skriker "sluuuuuuta" "lägg av med det där, så får man inte göra"

Jag vet att jag skriker för högt. Jag vet.

Jag har aldrig sagt nedvärderande saker.

Jag går andra hållet nu

Skriker för högt, de kan bli ledsna men inte rädda. Och jag kramar om dem efter och förklarar då varför jag skrek.

Grannen anklagar mig för psykisk barnmisshandel och de är fruktansvärt ledsen...

Jag har aldrig rört dem eller nedvärderat dem - jag har skrikit tillrättavisande alldeles för högt. Jag ska sluta genast.

Är det psykisk barnmisshandel?

Jag är så jävla ledsen om jag utsatt barnen för det. Jag har som mest satt dem på en stol men inte slagit eller skrikit att de är störda idioter. Utan skrikit LÄGG AAAAAAAAV, SLUUUUUUUUUTA

Jag vill inte gå utanför dörren nu. Mår piss.

Jag vet att jag skriker och ska genast sluta. Men att hon sa att jag utsätter de för psykisk misshandel får mig att vilja dö. Då har jag alltså skadat mina barn att de får det bättre utan mig!

Jag är så fruktansvärt ledsen och skäms. Och är ledsen för att barnen blivit psykiskt misshandlade som jag inte ens trodde att det räknade till!

Jag vill bara försvinna.

• Svar på tråden Psykisk barnmisshandel?
  • Emmeng

Du vet redan att det inte är en bra situation och jag tror du bara behöver hjälp och stöd. Om du hittar ett annat sätt att hantra situationer du nu tycker är frustrerande så kommer det som hänt troligtvis inte påverka dina barn negativt.

Det finns hjälp att få med t.ex. ABC-Alla Barn i Centrum.

Många föräldrar blir frustrerade i olika situationer. Hur man agerar påverkar hur ens barn själva lär sig hantera jobbiga situationer.

• Blivit anklagad
    Emmeng skrev 2017-07-31 10:05:03 följande:

Du vet redan att det inte är en bra situation och jag tror du bara behöver hjälp och stöd. Om du hittar ett annat sätt att hantra situationer du nu tycker är frustrerande så kommer det som hänt troligtvis inte påverka dina barn negativt.

Det finns hjälp att få med t.ex. ABC-Alla Barn i Centrum.

Många föräldrar blir frustrerade i olika situationer. Hur man agerar påverkar hur ens barn själva lär sig hantera jobbiga situationer.

Tack för svaret <3
  • Starkatjejen
    Blivit anklagad skrev 2017-07-31 08:45:48 följande:

Hej.

Jag har aldrig nedvärderat mina två barn.

De bråkar extremt mycket.

De är 2,5 och 3,5 år.

Jag brukar säga till i bestämd röst först men de lyssnar inte.

Dottern gråter för att sonen är elak och vice versa.

Vi har även katter och måste säga till dem att vara försiktiga.

Jag höjer rösten alldeles för mycket för att de bara hånar eller ignorerar mig och jag blir galen.

Jag skriker "sluuuuuuta" "lägg av med det där, så får man inte göra"

Jag vet att jag skriker för högt. Jag vet.

Jag har aldrig sagt nedvärderande saker.

Jag går andra hållet nu

Skriker för högt, de kan bli ledsna men inte rädda. Och jag kramar om dem efter och förklarar då varför jag skrek.

Grannen anklagar mig för psykisk barnmisshandel och de är fruktansvärt ledsen...

Jag har aldrig rört dem eller nedvärderat dem - jag har skrikit tillrättavisande alldeles för högt. Jag ska sluta genast.

Är det psykisk barnmisshandel?

Jag är så jävla ledsen om jag utsatt barnen för det. Jag har som mest satt dem på en stol men inte slagit eller skrikit att de är störda idioter. Utan skrikit LÄGG AAAAAAAAV, SLUUUUUUUUUTA

Jag vill inte gå utanför dörren nu. Mår piss.

Jag vet att jag skriker och ska genast sluta. Men att hon sa att jag utsätter de för psykisk misshandel får mig att vilja dö. Då har jag alltså skadat mina barn att de får det bättre utan mig!

Jag är så fruktansvärt ledsen och skäms. Och är ledsen för att barnen blivit psykiskt misshandlade som jag inte ens trodde att det räknade till!

Jag vill bara försvinna.

Jag tror alla föräldrar skriker på sina barn ibland. Psykisk misshandel är för mig något annat.
Svar på tråden Psykisk barnmisshandel?