• Deecembermore

18 år- på nyårsafton

Hejsan

Min dotter fyller 18 år, på nyårsafton. Jag har börjat tänka på att hennes dag kommer komma om några månader och jag har insett att jag inte vet hur firandet skall gå till. Vi vill fira henne extra mycket på just nyårsafton men samtidigt vill vi behålla nyårs-känslan.

Har ni några tips på hur vi kan fira henne? Jag är verkligen tom på idéer...

• Svar på tråden 18 år- på nyårsafton
  • Mortiscia80

Framför allt ska detta vara hennes dag! Men ni kan väl dekorera fint med typiska silver/gulddetaljer som ändå är brukligt för nyår? Köp en flaska fejkskumpa att öppna i hennes ära osv ;) Tårta lär hon väl vilja ha, trots att hon nu är vuxen. Kommer några av hennes vänner eller firar ni bara med släkt? Hur har ni gjort annars? Blir det stort eller litet? Jag tycker som sagt att hon ska känna att det här verkligen är hennes dag, man blir bara 18 en gång! =)

• glutten
    Mortiscia80 skrev 2017-07-30 20:20:32 följande:

Framför allt ska detta vara hennes dag! Men ni kan väl dekorera fint med typiska silver/gulddetaljer som ändå är brukligt för nyår? Köp en flaska fejkskumpa att öppna i hennes ära osv ;) Tårta lär hon väl vilja ha, trots att hon nu är vuxen. Kommer några av hennes vänner eller firar ni bara med släkt? Hur har ni gjort annars? Blir det stort eller litet? Jag tycker som sagt att hon ska känna att det här verkligen är hennes dag, man blir bara 18 en gång! =)

Varför fejkskumpa? Hon fyller ju 18, servera riktigt bubbel :)
  • Mortiscia80
    glutten skrev 2017-07-30 21:36:37 följande:
    Varför fejkskumpa? Hon fyller ju 18, servera riktigt bubbel :)
    Inte alla föräldrar känner sig bekväma med att ge sina barn alkohol, eller dricka med dem heller direkt på 18-årsdagen ;) Annars ser jag inget problem med the real deal! :D Hon är värd det =)
  • Carambolan

Ni kanske kan dela upp dagen? Fira henne rejält med frukost på sängen, presenter och någon aktivitet mitt på dagen. Sen lunch och tårta. Sen chillar ni i några timmar för att senare gå in på sen nyårsmiddag och nyårsfirande framåt senkvällen.

• MAN78

Var glad och tacksam om hon ens vill fira denna dag tillsammans med sina föräldrar :)

Svar på tråden 18 år- på nyårsafton