• UniformYankie

Ansiktsprodukter

Vad använder ni för ansiktsprodukter? Alltså ögoncreme, dagcreme, nattcreme, toner, ansiktstvål, spot treatment, ansiktsmask, peeling, osv. 

Berätta gärna om den/de är:
    - eko
    - vegan
    - med/utan silikoner/mineraler/parabener
    - budget/lyx (+ ca pris)
    - blandhy, normal, torr hy, oljig hy, känslig hy
    - torkar in snabbt eller långsamt
    - är dryg eller tar slut fort
    - är lätt att få tag på
    - ger ett matt eller glansigt resultat
    - parfymerad/oparfymerad
    - fungerar att ha under smink utan att  få en kletig kakig finish 
    - ligger fint på huden utan att "korva sig" om man skulle klia sig eller så 

Kan väl säga att jag har blandhy. Brukade ha väldigt fin hy men fick tyvärr ge upp den när jag började på minipiller, så har tvingat mig själv att börja vårda min hy till max nu i hopp om att kunna få tillbaks min fina hy igen. 

Just nu använder jag:
    Tvätt: ACO spotless daily facewash
    Toner: The Body Shop Nutriganics refreshing toner, Clearasil Daily care deep cleansing toner, har en flaska med ACO spotless daily purifying toner som jag lär påbörja när Clearasil är slut.
    Dagcreme: Lovena q10 ansiktscreme eller ACO FACE 3+3 daycream
    Ögoncreme: L300 Intensive moisture eyecream, ACO FACE Anti Age eyecream, Lumene Ultra sensitive comforting eye cream,  No7 Beautiful skin Dark circle corrector
    Nattcreme: ACO Face Nattcreme blandhy/normal
    Ansiktsmask: Blackhead mask från Bioaqua, Blackhead mask från Sence Beauty, Kicks Anti-stress mask, Kicks Instant Moisture mask, Nivea Q10 anti-wrinkle 
    Spot treatment: The Body Shop Tea tree oil 
    Peeling: Brukar bara blanda ihop ett halvt mått kaffepulver med tvål, honung, eller aloevera gel, huden blir superlen! 

Omdöme på de produkter jag använder vore också uppskattat. 
    Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Ansiktsprodukter
  • drmcstuffin

Jag använder

Tvätt: Neutrogena visibly clear pore and shine daily scrub

Toner: neutrogena visibly clear blackahead elininating toner

Ansiktscreme: Neutrogena visibly clear oil free moisturister

Använder denna morgon och kväll, har fet hy och rätt mkt pormaskar. Tycker min hy är mycket bättre och hudcremen är jättebra åker in på en gång och man blir inte fettig typ i pannan och runt näsan

• cesso

Var till en hudterapeut pga problem med huden och lärde mig mkt av det.

Hon sa att hon aldrig skulle ha ex ACO eller Clinuque i ansiktet pga att produkterna är så orena.

Har nu bytt till, dr Baboor. Sjukt dyrt men bra för känslig hud.

Hade jag vetat det jag vet nu hade jag ex haft Clinuque i så många år. Gå till en bra hudterapeut och få råd om just din hy istället för att använda så mkt olika produkter.

• cesso
    cesso skrev 2017-07-30 09:48:34 följande:

Hon sa att hon aldrig skulle ha ex ACO eller Clinuque i ansiktet pga att produkterna är så orena.

Hade jag vetat det jag vet nu hade jag ex haft Clinuque i så många år. Gå till en bra hudterapeut och få råd om just din hy istället för att använda så mkt olika produkter.

INTE haft Clinuque skulle det stå.
  • UniformYankie
    cesso skrev 2017-07-30 09:48:34 följande:

Då jag är studerande så är det helt uteslutet för mig att lägga + 500:- på en enda produkt... tyvärr. 
    Inser att de flesta av acos produkter innehåller en eller annan silikon, men förklarade hon vad som gjorde ACO eller Cliniques produkter "orena"? 

Hur hittar jag en bra hudterapeut? Hur mycket kostar ett besök ca (som sagt, studerande, för 1 kräm från dr baboor får jag minst 5 kassar mat från netto)? Tungan ute

• cesso
    UniformYankie skrev 2017-07-30 16:35:04 följande:
    Då jag är studerande så är det helt uteslutet för mig att lägga + 500:- på en enda produkt... tyvärr. 
    Inser att de flesta av acos produkter innehåller en eller annan silikon, men förklarade hon vad som gjorde ACO eller Cliniques produkter "orena"? 

Hur hittar jag en bra hudterapeut? Hur mycket kostar ett besök ca (som sagt, studerande, för 1 kräm från dr baboor får jag minst 5 kassar mat från netto)? Tungan ute

Hos många hudterapeuter är första konsultationen gratis.

Sen tror jag att EN dyr produkt kan ersätta många billiga. Ex krämen från dr baboor kan användas runt ögonen också, och är dryg.

Hon förklarade att ACO och Clinuque som exempel har många kemikalier och dessutom endast 5% aktiva verkande ingredienser (resten är väl vatten och annat) medan dr baboor som exempel har 20% verksamma ingredienser och är naturligt framtaget istället för på kemiskt vis.

Jag vet inte exakt men hon övertygade då mig, ha ha:)
Svar på tråden Ansiktsprodukter