MA, inget stöd
För två veckor sedan var jag på privat ultraljud och barnmorskan hittade inget foster, hon rådde mig att göra ett nytt ultraljud. Pga oregelbunden mens kunde det vara för tidigt för att se något och behövde inte vara ett MA. Tyvärr visade det sig vara en ofostrig graviditet och troligen hade jag varit gravid i 10-11 veckor men det hade avstannat i v.6+3. Fick åka hem med tabletter för att påbörja missfallsbehandling. Graviditeten var helt oplanerad men vi hade gått in för att behålla barnet som skulle ha blivit vårt fjärde. Vi har tillsammans planerat både vagn, bil och bokat in NIPT. Efter det första ultraljudet förstod vi att det kunde röra sig om ett MA och väntade in det andra ultraljudet. Sedan en vecka tillbaka så har sambon bokat in en fisketur på kvällen efter det andra ultraljudet, vilket inte kändes så bra men jag hoppades ju såklart på ett levande foster.
Väl hemma och dag två efter ultraljudet så blir jag hemma med tre barn samtidigt som jag ska utföra en missfallsbehandling hemma, och sambon kom hem igår och packade fiskeväskan som om inget hänt. Han åker direkt efter jobbet ikväll. Han skriver från jobbet och undrar hur det går hemma. Jo tack, det går f i n t. Tack och lov har jag inga stora blödningar och ingen smärta att tala om egentligen. Men känner mig så jävla ensam, är det jag som är dum??