Är jag en dålig mamma? :(
Hej, jag fick mitt första barn för exakt en månad sen idag. Jag börjar må riktig dåligt. Min bebis vill ligga vid bröstet hela tiden och vill ligga i min famn och sova. Jag får inte sova om nätterna, hon ligger på mitt bröst/mage hela nätterna. Jag har försökt med allt. Lindat in henne, gått runt i säkert en timme och vaggar, köpt 3 olika Babynest för hon ska känna sig "inbonad" och Köpt en babygunga. Så fort hon somnat och jag ska lägga ifrån mig henne skriker hon. Sä måste jag börja om igen om amma, Då för hon ont i magen, köpt minifom.
Den enda gången hon inte sover i min famn är på dagen om vi åker bil.
Det här börjar bli otroligt jobbigt. Då jag varken kan äta,duscha, gå på toa utan att hon gallskriker. Hade med mig henne i famnen först när jag satt på toa men sen kände jag att nej hon får ligga och skrika en stund (handlar om 5-10 min). Jag känner mitt humör är INTE hållbart. Jag kan bli så arg på henne på kvällen när pappan kommer från jobbet och jag kan göra dessa saker men även då skriker hon. nån gång får jag psykbryt och bara gråter när hon skriker som mest. Då brukar jag lägga ifrån mig henne och gå iväg en stund. Jag har även funderat på att sluta amma pga att jag mår inge bra av det, och det gör fruktansvärt ont. Får höra av sambon då att jag gör ett dåligt föräldraskap som lägger ifrån mig mitt barn när hon behöver mig som mest. Jag vet att hon behöver mig men när jag får psykbryt lägger jag ifrån mig henne för hennes bästa och mitt. Får även höra när jag pratat om amningen att jag är självisk som inte kan "stå ut" för mitt barnskull för den behöver mjölken, och så överröser han mig med allt dåligt som kommer till om jag slutar amma. Jag visste såklart innan hon kom att jag inte skulle få mycket egentid, men trodde inte att hon skulle vilja ligga på mig 24 timmar om dygnet. Känner att mitt psyke sakta går sönder.
Min fråga är bara om jag har ett dåligt föräldrarskap som låter mitt barn skrika i 5-10 min när jag gör mat/frukost och går på toa eller när jag får psykbryt och måste "gå iväg" för nån minut.