• soraya

en äggdonators vidare äventyr - sprutdag 6 igår

Tänkte att det kanske är någon som funderar på äggdonation som är intresserad av att läsa hur det går för mig.
    Orkar inte vara ambitiös som Venus och skriva lång dagbok i mitt krypin, nämligen.

Har förstått att vissa har en lång om omständlig process fram till donationen, bl a Venus, med nässpray i blera veckor till exempel.

Så är det inte för mig - donerar i Stockholm, och här är det bara sprutor i två veckor som gäller.

Fick mens den sista januari, började med spruta på min "cykeldag 2". Den första sprutan är en injektionspenna med supertunn nål - jag kan ärligt talat säga att jag överhuvudtaget inte känner nålen när den glider in i magskinnet.

Efter ett par dagar började jag känna att något är på gång. Det molar lite som mensvärk, magen är lite svullen, men inte mer än så.

Senare, mot sprutdag 5, kan jag tydligt känna att något är stort och svullet där inne. Det ömmar när jag springer till bussen, känns lite ömt när jag sätter mig ner och magen kläms ihop (så där som den gör när man sätter sig ner, alltså )

Ultraljud i går morse. Det kändes ömt när läkaren bökade runt därinne för att hitta äggstocken. Men det ser bra ut, stora äggblåsor, och flera stycken. I går kväll började jag med två sprutor varje kväll - ett stick med tunna fina injektionspennan som bara glider in, och så ett stick på andra sidan magen med en engångskanyl.

Engångssprutan är lite bökigare, framför allt är nålen lite tjockare så man får trycka till vänligt men bestämt. Det gör fortfarande inte ont, jag är mest förvånad över hur huden kan vara så seg!

Nu ska jag ta dessa två sprutor varje kväll fram till och med torsdag. Nytt ultraljud fredag morgon, och sen tror jag attans att det är dagen D på måndag!

Skicka gärna privata meddelanden eller skriv i gästboken om ni har frågor - annars svarar jag förstås på det jag kan här i forumet också!

• Svar på tråden en äggdonators vidare äventyr - sprutdag 6 igår
  • Peki

Det är så härligt att läsa att en person som inte behöver går igenom sprutor, äggplock och allt, bara för att hjälpa någon som inte kan få barn.

All heder till såna som dig!

• Venus

Wiiieee
    Skönt att få det så enkelt o lätt

Lycka till

• Jenny28

hej
    jag kommer nog ha massa frågor till dig om ett halvår då jag börjar min donation.

Duktig e du

• Jenny S

Helt fantastiskt....
    Jag är stum av förundran över er som gör detta.

Så osjälviskt och underbart!

All heder åt er!!!

Svar på tråden en äggdonators vidare äventyr - sprutdag 6 igår