Kan man komma över otrohet?
Jag och min man har varit gifta i 4 år och vi har två barn (3,5 år och 11 månader). För ca 2 månader sedan upptäckte jag att han hade sexchattat med för honom okända kvinnor (plural) i ca ett år. Jag blev givetvis förbannad men tog på mig en del av skulden. Vi har bråkat mycket under vårt förhållande. Jag har varken varit särkilt social eller glad för sex. Efter det hade vi ca 1,5 månad där jag trodde att vi både kämpade för att försöka få det fungera. Vi hade sex varje dag. Pratade mer än vi någonsin gjort innan. Älskade varandra bättre än vad vi gjort under 4 år. Han sa att han älskade mig, att han ville spendera resten av livet med mig osv.
Innan jag fick reda på grejen med sexchatten hade han tydligen bestämt sig för att fullborda otroheten med ett ex. De hade bestämt tid och plats. När vi kämpade som mest. Och jag trodde på oss. Så va han tydligen med henne. Och erkände för mig två veckor senare att han träffat henne och att de hade haft oralsex. På mindre än två månader får jag alltså reda på att denna man svikit mig inte en utan två ggr. Och nu säger han samma sak. Han älskar mig över allt annat, ångrar sig djupt, vill spendera resten av livet med mig. Kommer aldrig göra om det.
Kommer jag någonsin komma över det här? Med eller utan honom? Kan man förlåta? Ni som överlevt otrohet, hur gjorde ni? Ni som inte lyckades, kom ni över det? Är rädd att jag inte bara inte kommer lita på honom utan på någon överhuvudtaget. Vi har två små barn, borde jag försöka en sista gång?